VW Taigo 1,5 TSI Evo
ACT R-Line DSG
Cross-over coupé i
sportstøj
Køber man en Volkswagen
Taigo i basisudgaven til 265.000 kroner får man en
pæn, men trods den sportslige profil ikke ligefrem
iøjefaldende bil, med tilstrækkelig, men beskeden
motorkraft på 95 hestekræfter. Lægger man 80.000
kroner oven i, er den kompakte crossover-coupé som
forvandlet.
VW Taigo R-Line test - læs mere >>>
Lexus ES
300h Limited Edition
Reelt og luksuøst
alternativ til langturen
I en tid, hvor elektrificering er en vigtig del af
bilernes udvikling og dieselolie ofte ubegrundet er
gjort til den store synder i CO2 regnskabet, er det
interessant, at Lexus er leveringsdygtig i
klimarigtige luksusbiler, der langt henad vejen er
bedre end de diesel motoriserede alternativer.
ES 300h er et godt eksempel.
Lexus ES 300h test - læs mere >>>
Jeep
Wrangler Rubicon 4xe PHEV
Test på skiftespor i
pagt med naturen
1. maj er skiftedag. Præcis den dag overgår importen
af bl.a. Jeep til K.W.Bruun som en logisk konsekvens
af sammenlægningen af FCA og PSA, som K.W.Bruun i
forvejen repræsenterede i Danmark. Så prøvekørslen af Jeep Wrangler 4xe Rubicon
plug-in hybrid var en test på skiftesporet. Måske den
sidste på danske nummerplader af den legendariske
amerikanske off-roader. Hvem ved?
Jeep Wrangler Rubicon 4xe test - læs mere >>>
Renault Kangoo Van Open Sesame
Aladdins
fantasifulde varebil
Egentlig er en kompakt
varebil jo blot en rummelig kasse med hjul på og et
cockpit på fronten, så man har noget at sidde i, når
man skal styre. Hvor svært kan det være. Men det er
nu ikke helt rigtig. Betjeningen af varebilen, dens
funktion og naturligvis også dens køreegenskaber
betyder temmelig meget. Og da kan det være svært –
også hvis man gerne vil skille sig lidt ud fra
mængden.
Renault Kangoo Open Sesame test - læs mere >>>
MG ZS EV Luxury 69
kWh
Markant facelift
giver nye muligheder
Det er kun to år siden MG
blev relanceret i Danmark efter dog at have været på
andre markeder et stykke tid. Og ved samme lejlighed
dukkede den trods alt ret nye fuldt elektriske ZS EV
op hos de nyudnævnte MG forhandlere. En anderledes
bil med en flot arv og et vist nostalgisk look. Det
sidste er helt ændret i den faceliftede version, men
det handler ikke kun om udseende, også mulighederne
er blevet større.
MG ZS EV test - læs mere >>>
|
|
|
|
Opel Grandland
Plug-in Hybrid Ultimate
Autobahnproofed med
kilometerbegrænsning
Det er lidt modstridende, at
bygge en bil, der er 4-500 kg tungere end de
tilsvarende ”ICE”-versioner og så tilpasse den
Autobahnkørsel, vel vidende at det ikke er mange
elektriske kilometer, man når ved topfart. Men
faktisk er der også en gevinst at hente ved at
anskaffe en Opel Grandland med plug-in hybrid
drivline – og den er ikke kun af økonomisk art.
Opel Grandland PHEV test - læs mere >>>
Lexus RX 450h F
Sport S AWD S Hybrid
Delikat
miljøoptimeret luksus SUV
Lexus er som bekendt tilbage
i Danmark. Og de har fuld fart på med stribevis af
luksuøse miljøoptimerede tilbud i
premium-kategorierne. En af dem er den store RX450h,
som med selvopladende hybridmotor kører 12,7 km/l.
Men det er da ikke imponerende? Jo, hvis man sætter
perspektivet rigtigt.
Lexus RS 450h F Sport test - læs mere >>>
Ford S-Max 2,5
Hybrid ST-Line
Miljøløsning for
mange med pladsbehov
En stor bil, som man ikke
kan ”plugge ind” eller som er udstyret med en
såkaldt grøn drivline. Giver det mening i den
moderne verden? Når det handler om Ford S-Max Hybrid
er svaret ja, for opgøres CO2 udledningen ikke alene
pr. kørt km pr. bil, men også eller endda i stedet
for pr. person i bilen, ser regnestykket attraktivt
ud.
Ford S-Max Hybrid test - læs mere >>>
Lexus UX 300e Luxury
Luxuøs elektrisk
hverdagsbil
Markedet bugner af kompakt
til mellemstore elbiler i 3-400.000 kroners
prisklassen. De har dog
alle uden undtagelse en udfordring på rækkevidden,
for det er fortsat infrastrukturen,
opladnings-hastigheden og batterikapaciteten, der
sætter begrænsningerne. I den luksuøse ende er Lexus
UX 300e imidlertid et stærkt tilbud.
Lexus UX 300e test - læs mere >>>
Land Rover Discovery Sport P300e plug-in
Klædelige plug-in
kræfter
En moderne Land Rover med
en lille 3-cylindret 1,5 liters motor. Nu står
verden ikke længere. Enhver inkarneret Land Rover
entusiast vil sige ”Nej tak”. Men i en tid, hvor
verden på mange andre fronter bestemt ikke står
længere, og det i langt mere alvorlig grad, bør man
give den en chance. Måske er plug-in hybrid-udgaven
af Land Rover Discovery Sport også rettet mod en
bredere skarre af købere. I alle tilfælde er de
elektriske kræfter klædelige.
Land Rover Discovery Sport PHEV test >>>
Flere prøvekørsler >>>
|
|
|