Renault Clio E-TECH 140 HYBRID Intens
Avanceret teknik i ærgerligt misforhold
Siden den første køretur i E-TECH HYBRID udgaven af
den fortsat ret nye Renault Clio, så vi frem til et
mere dybdegående møde med den avancerede hybridbil.
Desværre, hvis regeringens forslag til nye
bilafgifter bliver til lov, opstår der et ærgerligt
misforhold mellem virkeligheden og den avancerede
teknik. Bilen er nemlig ideel til miljøbevidste
byboere.
Renault Clio E-TECH Hybrid test - læs mere >>>
Jeep Renegade 1,3 4xe 190 hk Alsidig
og pris attraktiv plug-in Jeep Renegade
4xe er ikke en off-roader, og alligevel lidt. Den er
heller ingen elbil og alligevel lidt. Den er nemlig
mere end blot en almindelig SUV og den kan køre 50
kilometer uden at benzinmotoren blander sig, i hvert
fald iht. WLTP. Den er ideel til at køre rundt med,
hvor andre giver op, og sparer man på benzinen, kan
det ske på naturens præmisser. Og nu bliver den
efter al sandsynlighed også billigere.
Jeep Renegade 4xe PHEV test - læs mere >>>
Toyota Yaris 1,5 VVT iE Hybrid
At være eller ikke være en elbil - det er
spørgsmålet Elektriske biler er en stor
del af den overskuelige fremtids mobilitet. Men der
er en overgangsperiode. En af løsningerne, mens vi
venter på, at nogen skaber fremtiden, er en hybrid.
Hvad det angår, er Toyota ekspert, men deres
hybridbiler bliver dyre, fordi regeringen ikke har
tilpasset den nye afgiftslovgivning til
virkeligheden.
Toyota Yaris Hybrid test - læs mere >>>
Suzuki Swift
1,2 Hybrid Executive Mini-cruiser med miljø
fornuft I skrivende stund er den danske
regering i færd med at indføre bilafgifter, der i
den grad rammer socialt skævt. Uden at skulle
politisere meget mere, for denne artikel handler
trods alt om en biltest, skal det dog fastslås, at
når regeringen 18. december fremlægger deres forslag
til nye bilafgifter, og hvis lovgivningen vedtages,
straffes i høj grad de ikke alt for velbjergede
danskere, der bor i byerne, hvis de også vil køre
miljørigtigt.
Suzuki Swift Hybrid test - læs mere >>>
Honda Jazz
Crosstar e:HEV Executive Dyrere og dejligere
Den nye Honda Jazz e:HEV er et på mange måder
genialt koncept. I den lettere forhøjede udgave ved
navn Crosstar bliver den endnu mere harmonisk.
Desværre gør regeringens nye afgiftspolitik, der
ikke favoriserer brændstoføkonomiske biler, den
dyrere. Men det ændrer ikke på, at Honda Jazz
Crosstar er en dejlig bil.
Honda Jazz Crosstar test - læs mere >>>
|
|
|
|
Opel Grandland X Plug-in Hybrid FWD
Fordelagtig prissat sporty plug-in
Plug-in hybrid biler er favoriseret i den nye
lovgivning for beregning af bilafgifter i Danmark.
Det gælder også plug-in hybrid versionen af Opel
Grandland X, der er den ene af tre søstermodeller
fra PSA gruppen. Det er vanskeligt, ikke at
sammenligne på tværs af modellerne, når man nu ved,
at basisteknikken i det store hele er ens. Men når
det nu er sådan, har undertegnede udnævnt Opels
version til den sportslige af slagsen.
Opel Grandland X Plug-in Hybrid test - læs mere >>
Skoda Octavia A8 Combi iV RS Octavia
med strøm til præstationerne Den er hurtig, det skal der
ikke herske tvivl om. 0-100 km/t på 7,3 sekunder og
225 km/l toppen (hvad vi dog ikke har tjekket). Den
nye elektrificerede udgave af den nye Skoda Octavia
i ”racer-udgaven” RS, præsterer ved hjælp af
elektrisk energi. Det har fordele men også lidt
ulemper.
Skoda Octavia Combi iV RS test - læs mere >>>
Citroën C5 Aircross Plug-in Hybrid
Den bløde mellemvare
Indrømmet, ”den
bløde mellemvare” lyder ikke så flatterende, men i
dette tilfælde er det nu ikke slemt ment. For
faktisk har PSA-gruppen gennem deres differentiering
af de modeller, der grundliggende er skabt på samme
tekniske platform, opnået noget ret konkret, som
kunderne så kan tage stilling til. Og
Citroën-bilerne er nu engang de bløde, komfortable
varianter.
Citroën C5 Aircross Plug-in Hybrid test >>>
VW ID.3 Pro Tech Et helt
igennem elektrisk ID Volkswagen satser
som hele bilbranchen på elbiler. For flere
producenter er det første gang, de bringer elbiler
på markedet. Det er det ikke for VW, men det er
første gang, at den tyske bilfabrik har bygget en
elbil helt fra grunden – og en bil, vel at mærke,
der ikke skal kunne forsynes med andre motortyper.
ID.3 hedder den.
VW ID.3 test - læs mere >>>
Mazda MX-30
e-SKYACTIV Cosmo Banebrydende design, avanceret
bæredygtighed Mazda MX-30 e-SKYACTIV er den første
elektriske bil fra japanske Mazda, dens design er
banebrydende og den har sin helt egen
”SKYACTIV-fortolkning af, hvordan elektrisk
bæredygtighed skal forvaltes. Oven i det kører den
fremragende, især i det bymiljø, hvor elbiler giver
mest mening.
Mazda MX-30 e-SKYACTIV test - læs mere >>>
Flere prøvekørsler >>> |
|
|