- dit motormagasin på nettet i samarbejde med danske radiostationer

Hør motorprogrammet hver uge - klik hér og se hvordan

 

Forsiden Nyheder Biltest Motorsport Diverse Kort nyt





  

      

   



 


  

  



      

 Biltests


 Biltest arkiv Flere prøvekørsler >>>

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

MG ZS EV Luzury
Luksuriøs elektrisk hver dags bil
Den kan ikke fjernbetjenes og i stedet for varme i rattet må man tage handsker på, når det er vinter og man ikke vil fryse om hænderne. Bortset fra det får man en i øvrigt luksuriøs elbil, til en ganske attraktiv pris. Med andre ord: En luksuriøs elektrisk "hver dags" bil. Og så bærer den rundt på et legendarisk britisk bil-navn. Bilen er en MG.
MG ZS EV test - læs mere >>>

Peugeot 3008 HYBRID4 GT AWD EAT8
Hestekræfter i overtal
0-100 km/t på 10,8 sekunder i en mellemstor komfortabel SUV burde vel række for de fleste. Men i den elektrificerede mobilitets tidsalder er proportionerne anderledes. Her er det mere reglen end undtagelsen, at man disponerer over flere hundrede hestekræfter. Effekten får man forbrugsmæssigt næsten gratis, men mange kræfter stiller andre krav til både bil og fører.

Peugeot 3008 HYBRID4 GT test - læs mere >>>

Ford Focus Active X 1,5 EcoBlue 8 A/T
Aktiv business for alle pengene
Tilfældet ville, at Ford i præcis de dage, hvor vi prøvekørte Focus Active med 120-hestes dieselmotor ændrede udstyret på den såkaldte Active X, så det kom til, som standard at indeholde, hvad man hidtil havde kaldt business – plus lidt til. Men business tankegangen er ikke dum.
Ford Focus Active 1,5 EcoBlue test - læs mere >>>


Audi A3 Sportback S Line 35 TDI
Voksen, velkørende og moderne
 Audi har i lighed med de øvrige familiemedlemmer i VW Koncernen lanceret en ny kompakt mellemklassebil, naturligvis i premium-setup. Det er Audi A3 og den skiller sig ud fra resten af familien, simpelthen fordi den er en Audi. Designet bekræfter det, og det samme gør mange af bilens detaljer. Allerede i april kunne vi præsentere den nye Audi A3 og nu var anledningen der så til en prøvetur.
Audi A3 35 TDI test - læs mere >>>


Honda e Advance
Fedest og coolest i byen - på ren el
Indrømmet: Da undertegnede første gang så den nye Honda e som projektbil – syntes jeg, at den så lidt fjollet ud. Men man har jo lov at blive klogere. Og indrømmet: Da de internationale prøvekørsler fandt sted tidligt på året, var holdningen blevet drejet 180 grader, og dengang, i Valencia, blev der sat en tyk streg under. Honda er den fedeste og cool'ste el-bybil.
Honda e Advance test - læs mere >>>

Suzuki Ignis 1,2 Hybrid FWD
Mere hybrid til lille SUV
Hybrid bølgen er over os. Det gælder også de allermindste biler som fx den Suzuki Ignis, som vi har fokus på i disse linjer. Udfordringen er blot den, at hybrid-teknologi tager mere plads end en konventionel forbrændingsmotor, det er noget af en opgave at få plads til, så derfor minimeres den mindst muligt.

Suzuki Ignis 1,2 Hybrid FWD test - læs mere >>>

BMW X7 xDrive 40i Connected M Sport
Flagskib med format

BMW X7 er gigantisk. Det er den umiddelbare reaktion på den tyske fabriks seneste flagskib – en reaktion, vi ikke er ene om. På den anden side er den ikke større end Mercedes GLS og for så vidt også Audi Q7, der dog er en smule kortere. Der er nok to grunde til at X7 virker stor: Dels er vi ikke vant til en BMW SUV i den størrelse, dels har den en kantet form, der i hvert fald leder undertegnedes tanker over på Rolls-Royce Cullinan.
BMW X7 xDrive 40i M Sport test - læs mere >>>



Toyota Yaris 1,5 VVT-i 6 M/T
"Uden hybrid" er slet ikke så ringe
Toyota har i den grad ført sig frem som talsmand for hybrid-teknik. Det giver også god mening, bl.a. fordi klimabelastningen er minimal, når bilernes små batterier skal produceres og sidenhen skal skrottes. Hybridmotorer har mange andre fordele, men det har konventionelle benzinmotorer også. Derfor kan den helt nye Toyota Yaris også fås med en sådan.
Toyota Yaris 1,5 VVT-i test - læs mere >>>

Peugeot 2008 GT Line BlueHDi 130 hk
Sporty look og masser af udstyr

Peugeot afviklede de første internationale prøvekørsler af den helt nye 2008 model tilbage i december 2019, var dieselversionen med 130 hestekræfter den første, vi satte fokus på. Nu er modellen jo for lang tid siden lanceret også i Danmark, den er endda blevet nomineret til hæderstitlen Årets Bil i Danmark 2021, og så ville vi gerne under lakken på dieseludgaven en gang til.

Peugeot 2008 BluHDi 130 test - læs mere >>>



Peugeot 2008 PureTech 130 hk M/T
Benzin er nu ikke så ringe endda
I skrivende stund er Peugeot 2008 netop blev valgt som den ene af de i alt 7 bilmodeller, de er nomineret til titlen Årets Bil i Danmark 2021. Uden systematisk, at have foretaget en rundspørge blandt jurymedlemmerne, er der næppe nogen tvivl om, at den brede vifte af modelvarianter er en vigtig årsag til valget. Også den benzin-version, vi hér sætter fokus på, dokumenterer, at benzin nu ikke er så ringe endda.
Peugeot 2008 PureTech test - læs mere >>>


Flere prøvekørsler >>>

Motorsiden.dk udgives og redigeres af Søren Clauding

© Motorsiden: Søren Clauding. Kontakt