Toyota Kenshiki Forum
2020: KINTO former fremtiden
For første
gang nogensinde har Toyota Motor Europe afholdt en samlet
event for virksomhedens produkter. Under det godt
nok meget lidt europæiske navn, Kenshiki Forum, var
der foruden verdens mest solgte bilmærke, Toyota,
fokus på både motorsportsafdelingen ”Gazoo Racing”,
eksklusiv mærket Lexus, der nu også er aktuelt i
Danmark, og det helt nye ”brand”, KINTO, som havde
officiel Europa-premiere under eventet, som fandt
sted i Amsterdam.
Toyota Kenshiki Forum - læs mere om KINTO >>>
First World Test: Opel Corsa Ny
Corsa er tysk – næsten
Hvis skeptiske tunger skulle finde på at påstå,
at den helt nye Opel Corsa blot er en Peugeot 208
med tysk påklædning, burde de tage en prøvetur. For
de ligheder, der trods alt er, gør ganske enkelt
Corsa bedre end den med stor sandsynlighed ellers
ville være blevet.
First World Test: Opel Corsa del 1 - læs mere >>>
First World Test: Opel Corsa
Køredynamik til fornuftspris
Den nye Opel Corsa handler meget om køredynamik.
Naturligvis er det vigtigt, at den ikke slipper sit
ophav, men evnen til, at komme sjovt omkring
hjørnerne, har den bevaret. Og med nye PSA-motorer
bliver det ikke kedeligere og i hvert fald heller
ikke dyrere. 140.000 kroner koster den billigste
Corsa, når den lander i Danmark først i det nye år.
First World Test: Opel Corsa del 2 - læs mere >>>
Verdenspremiere: Ford Mustang Mach-E Ford
sætter strøm til legenden
Man behøver ikke tage til Los Angeles
motor show for at opleve Fords første helt
elektriske bil. Ikke når man har Norge liggende lige
ved siden af. For stort set samtidig med, at sløret
blev løftet for den helt nye Ford Mustang med
tilnavnet Mach-E i LA, fandt en lignende seance sted
i verdens elbil-land nr. 1.
Ford Mustang Mach-E verdenspremiere del 1 >>>
Verdenspremiere: Ford Mustang Mach-E
Opmærksomhed
uden larm
Det er et radikalt indgreb i
Mustang-historien, når Ford omdanner en Mustang fra
at være en buldrende og bragende sports-muskelbil
til, at være en tyst, men dog stadig højt-ydende
sports-SUV. Men man skal forstå, at Mustang faktisk
ikke er omdannet. Mustang-mærket er derimod udbygget
med et nyt elektrisk familiemedlem, der formentlig
får helt sit eget liv.
Ford Mustang Mach-E verdenspremiere del 2 >>>
|
|
|
|
Toyota Kenshiki Forum
kridter banen op Måske var det vigtigste
”produkt” på Toyotas alt omfavnende Kenshiki Forum i
Amsterdam det lidt uhåndgribelige nye KINTO-brand,
men der var nye biler nok til at stjæle billedet,
især for dem, der besidder et naturligt fart-gen.
Toyota Kenshiki Forum - læs mere om bilerne >>>
First World Test: Peugeot 2008 og e-2008
Masser af bid i ny og større crossover/SUV
Det er kun kort tid siden, at Peugeot
præsenterede den helt nye 208. Allerede nu er man
klar med den nye 2008, et resultat af udviklingen af
den næsten ligeså nye fælles platform, ”CMP”, som
både kan benyttes til konventionelle drivliner med
forbrændingsmotorer (kaldet ICE - Internal
Combustion Engine) og elmotorer.
First World Test: Peugeot 2008 - del 1 >>>
First World Test: Peugeot
2008 og e-2008 Dynamisk og alsidig med benzin,
diesel og el
I forbindelse med de første internationale
prøvekørsler af den helt nye Peugeot 2008 lagde man
hos Peugeot selv vægt på alsidigheden og
valgmulighederne. Den vil da også både kunne købes
med konventionelle ICE-drivliner og en elektrisk
drivline. Det er umiddelbart kun småting, der
adskiller varianterne, men det er blot til man
kikker und under lakken.
First World Test: Peugeot 2008 - del 2 >>>
First World Test: Toyota C-HR 2,0 Hybrid Dynamic
Force Janteloven til
trods: Ny C-HR skal udbygge succesen
Den helt nye Toyota C-HR blev
lanceret for blot tre år siden. Nu er Toyota klar
med en kraftig opgradering - en udgave med
selvopladende hybridmotor på op til 184
hestekræfter. Den klæder bilen og vil givetvis øge
salget. Men det har nu ikke skortet på succes i de
tre år, selv ikke hjemme i Jantelovens højborg…
First World Test: Toyota C-HR 2,0 del 1 >>>
First World Test: Toyota C-HR 2,0 Hybrid
Dynamic
Force
Komfortabel,
miljørigtig og hurtig sports coupé
Da Toyota præsenterede den nye C-HR i
2016 blev grænserne brudt for, hvordan en Toyota
kunne forventes at se ud. Dens dynamiske høje coupé
design, der ikke mindst var blevet til ved den
danske bildesigner Stephan Rasmussens modige streg,
sendte signaler om, at en ny tid var i vente, hvis
succesen kom i hus. Trods sportslige linjer var C-HR
dog ikke en sportsvogn.
First World Test: Toyota C-HR 2,0 del 2 >>>
Flere nyheder >>> |
|
|