Biltest: Suzuki Swift 1,2 Desire Mild Hybrid
Den stærke minibil i tidens tegn
Det er tankevækkende, hvor
hurtigt tingene sker i bilbranchen. Og hvor
forskelligt det ser ud rundt om i verden. Derfor er
der al mulig grund til, at have respekt for den
japanske specialist i små og mindre biler, Suzuki,
som stille og roligt har holdt sig til at bygge
biler til mennesker. Ikke nødvendigvis store,
kraftfulde statussymboler, men biler til almindelige
mennesker, som også er til at betale.
Suzuki Swift test - læs mere >>>
Biltest: Ford Mustang Dark Horse 5,0 V8
Et brøl på vejen - nu kører vi igen
Nu skal man passe på, ikke at drage forhastede
konklusioner. Men med det i baghovedet, at Ford til
dels har rullet sin elektrificerings strategi
tilbage, og også agter at producere biler med
forbrændingsmotorer ind i 2030’erne, er det ikke
nødvendigvis det sidste brøl, vi kommer til at høre
fra den legendariske Ford Mustang.
Ford Mustang Dark Horse V8 test - læs mere >>>
Biltest: Mazda MX-5 Skyactiv-G 2,0 Homura
Nye EU regler:
Farvel til kræfterne i Mazdas kult-roadster
Det er måske at overdrive lidt, at sige farvel til
kræfterne i den lille Mazda MX-5, for naturligvis
kan man fortsat komme hurtigt op i gear, hvis man
kaster sig ud i at anskaffe en fabriksny MX-5. Og
Mazda i Danmark har da også i skrivende stund en
lille håndfuld på lager. Men et faktum er det, at
herefter er det slut med den kraftfulde 184-hestes
2-liters motor – på grund af tvivlsomme
EU-forordninger.
Mazda MX-5 Skyactiv-G 2,0 test - læs mere >>>
Kort test: NIO EL8 Long Range
Welcome back Nomi
Da vi tilbage i marts måned sagde pænt farvel til
den lille tale-feature, Nomi, som var et af de
muntre møder med de tre modeller, vi dengang
prøvekørte, var det netop med en vis vemodighed.
Ikke alene pga. Nomi, men NIO var et par år
tidligere lanceret i Danmark med brask og bram.
Salget levede ikke op til forventningerne. Men nu er
man klar med en ny supermodel, NIO EL8, og så må vi
se, hvordan det går denne gang.
Kort test: NIO EL8 - læs mere >>>
Biltest: Nissan Juke 1,6 HEV N-Connecta
Gult er godt og designet holder fortsat
Gult er godt og designet holder fortsat på den
faceliftede Nissan Juke. Det er helt fint, for den
fancy iøjefaldende crossover-coupé rammer med
143-hestes hybridmotoren flot ind i segmentet for
hurtigere, sporty kompakte urban-SUV’er – selvom det
ligger lige på kanten at kalde den en SUV, trods
frihøjden på 17,2 cm.
Nissan Juke HEV test - læs mere >>>
|