Nissan Juke 1,6 HEV N-Connecta
Gult er godt og designet holder fortsat
Gult er godt og designet holder fortsat på den
faceliftede Nissan Juke. Det er helt fint, for den
fancy iøjefaldende crossover-coupé rammer med
143-hestes hybridmotoren flot ind i segmentet for
hurtigere, sporty kompakte urban-SUV’er – selvom det
ligger lige på kanten at kalde den en SUV, trods
frihøjden på 17,2 cm.
Nissan Juke HEV test - læs mere >>>
Ford Bronco Badlands 2,7 V6 10 A/T
Et køretøj for de færreste - i Danmark
Der er fortsat delte meninger om, hvordan fremtidens
bil-mobilitet kommer til at se ud. I hvert fald i
Danmark. Men når en fabrik som Ford, på linje med
Mercedes og BMW reviderer deres
elektrificeringsplaner, og dermed kommer på linje
med bl.a. Toyota (der kalder sig selv
multi-teknologisk), er Ford Bronco det bedste bevis
på, at verden ikke er af lave. Den er et køretøj,
der i Danmark er for de få, men ”over there” er
tingene anderledes.
Ford Bronco Badlands test - læs mere >>>
Lexus LBX Hybrid Cool FWD
Lexus-luksus i kompakt klassen
Det er cool at køre miljørigtigt. Det ligger næsten
i navnet, så vi kunne ikke lade være. For egentlig
er det også ret cool, at køre Lexus. Verdens største
bilkoncern har nemlig virkelig opnået en god del
fornuftig og også meget luksuriøs bil, ved at
forvandle fabrikkens velkendte hybridteknik til
Lexus niveau og indbygge det i den kompakte LBX
model.
Lexus LBX Hybrid Cool test - læs mere >>>
BMW i5 M60 xDrive Sedan
Is og tørre sommerveje: den kan det hele
Vi vidste det jo egentlig godt, men det skulle
naturligvis testes rigtigt igennem. Vi prøvede den
nye høj-potente fuldt elektriske BMW i5 med
firehjulstræk og over 600 hestekræfter allerede
sidste efterår i forbindelse med forberedelserne til
”Årets Bil i Danmark 2024” kåringen. Og siden havde
vi anledning til, at boltre os på en tilfrosset
svensk sø tilbage i januar. Nu var tiden inde til,
så at sige at køre normalt.
BMW i5 M60 xDrive test - læs mere >>>
Toyota C-HR 1,8 Hybrid
Sporty hybridbil med fremtidsperspektiver
Læser man de internationale tendenser, vil
hybridbilerne være i fremmarch i de kommende år. Det
har de faktisk været længe, hvilket den fancy C-HR
er et ubestrideligt udtryk for. Toyota C-HR blev
lanceret i 2017, og siden er modellen blevet solgt i
flere end 830.000 eksemplarer. Nu er 2. generation
så blevet introduceret, først kom den selvopladende
hybrid, som vi har fokus på i disse linjer, og siden
også som plug-in hybrid.
Toyota C-HR 1,8 HEV Style - læs mere >>>
|
|
|
|
Mercedes-Benz EQA
250+ AMG Edition
Lækker nok - men der
er et men
Biler fra Mercedes-Benz er
ikke uden grund blevet nogle af de mest velansete
køretøjer i verden. De er lækre, de er
gennemarbejdede, de er velkørende, de ser godt ud og
de medbringer en god portion status og prestige. Det
gælder også den mellemstore fuldt elektriske EQA
250+. Men der er et men.
Mercedes-Benz EQA+ test - læs mere >>>
BYD Seal U Design
Midt i en
brydningstid: Seal U holder prisen
Det er en god måneds tid
siden, at vi prøvekørte den velvoksne BYD Seal U,
men testrapporten blev sat lidt på stand-by, fordi
umiddelbart efter testen indførte EU straftold på
kinesiske biler. Vi ønskede, at se tiden lidt an,
for en bils pris er ikke uvigtig i en vurdering, men
nu har importøren meddelt, at prisen forbliver
uændret. Hermed over til prøvekørslen…
BYD Seal U test - læs mere >>>
Mercedes-Benz E 300e plug-in hybrid
Diskret, funktionel og klimarigtig elegance
Signalerne er klare: Udlandet er ikke parat til
fuldt elektriske biler, og flere bilfabrikker,
deriblandt Mercedes-Benz, har meldt ud, at man
fortsat vil producere biler med forbrændingsmotorer,
så længe det forretningsmæssigt giver mening. Dermed
er der også blæst nyt liv i plug-in hybrid bilerne,
der forener forbrændingsmotorer med supplerende
elmotorer og genopladelige batterier. Det er biler,
der af mange anses for at være den optimale løsning,
når CO2 neutrale fossilfri brændstoffer bliver bredt
tilgængelig.
Mercedes E 300e stationcar plug-in - læs mere >>>
Ford Transit Courier 1,5 EcoBlue Diesel
KIA Ceed SW 1,5 T-GDi Upgrade
Ideel stationcar - også til langtursbrug
Det er ikke umuligt at køre på langtur i en elbil,
men det kan være rigtig besværligt. Anderledes er
det som stationcar-dansker at sætte sig bag rattet i
en KIA Ceed SW med 1,5 liters turbobenzinmotor. Det
er ganske enkelt en stor fornøjelse. Intet under, at
Ceed blev den mest købte bil i ”C-segmentet” i 2023,
og at stationcar-versionen ”SW” blev den mest købte
stationcar i fjor.
KIA Ceed SW test - læs mere >>>
Design scoop: Varebil med pondus.
Der er en tendens til, at striben af kompakte
varebiler i ”Berlingo-klassen” lidt ligner en
undskyldning for dem selv. Det er urimeligt, for
netop den type biler har stor betydning i alle
hjørner af samfundet. De er også populære med
sideruder og sæder til storfamilien. Men smukke?
Ikke rigtigt. Elegante? Heller ikke. Men fremfor alt
mangler de den visuelle pondus, som de fortjener.
Det gør den nye generation Ford Transit Courier
ikke.
Ford Transit Courier Diesel test - læs mere >>>
Flere prøvekørsler >>> |
|
|