- dit motormagasin på nettet i samarbejde med danske radiostationer

Hør motorprogrammet hver uge - klik hér og se hvordan

 

Forsiden Nyheder Biltest Motorsport Diverse Kort nyt





  

      

   



 


  

  



      

 Biltests


 Biltest arkiv Flere prøvekørsler >>>

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Toyota C-HR 2,0 Hybrid GR Sport

Gazoo Racing til hverdagsbrug

Gazoo Racing er det brand, hvorunder Toyota deltager i motorsport. Men det er så småt også blevet en etiket, man sætter på biler med et særligt sportsligt udtryk og da typisk i kombination med ordet ”Sport”. Toyota kunne for den sags skyld have kaldt det GR-Line el.lign., som visse af kollegerne gør. Toyota C-HR er også lanceret i en GR Sport version, men hvad betyder Gazoo egentlig?

Toyota C-HR Hybrid GR Sport test - læs mere >>>


Sammenligningstest:

Renault Captur TCe mod E-Tech plug-in hybrid

Plug-in eller ej - det er spørgsmålet

På tærsklen til et nyt år med skattemæssigt favoriserede plug-in hybridbiler, som dog for manges vedkommende forventes at blive lidt dyrere end i indeværende år, er spørgsmålet: Skal, skal ikke købe plug-in hybrid? Vi har set på to af Renaults Captur modeller med og uden plug-in, men med samme udstyr og næsten samme pris.

Renault Captur sammenligningstest - læs mere >>>

 


Hyundai Santa Fe Plug-in Hybrid

STOR plug-in med plads til syv

Hyundai koncernen har spredt sig over viften af drivliner. Hyundai og søsterselskabet KIA bygger konventionelle biler, hybridbiler, plug-in hybrider, brintbiler og fuldt elektriske biler. Men når det gælder den store Santa Fe kan den i Danmark alene købes som plug-in hybrid.

Hyundai Santa Fe Plug-in test - læs mere >>>


Hyundai Tucson Plug-in Hybrid 4WD

Modig prissætning til kundernes fordel

Første gang, vi prøvede den helt nye Hyundai Tucson, var for cirka et år siden. Dengang var ikke alle drivlinerne klar, det er de i mellemtiden blevet og vi har også tidligere kunnet gå dybere under lakken på benzinudgaven som, og det er ikke uinteressant, koster fuldstændig det samme som den plug-in hybrid version, der nu er sat fokus på.

Hyundai Tucson Plug-in Hybrid test - læs mere >>>


BMX X5 xDrive 45e X-Line

Billigste X5 er en plug-in

- på godt og også lidt ondt

Plug-in hybrid biler er afgiftsfavoriserede i Danmark i år og bliver det langt hen ad vejen også i 2022. Det betyder, at er man brændt varm på en BMW X5, er den billigste måde at købe sådan en, at vælge plug-in udgaven. Men får man så den X5, man har sat næsen op efter?

BMW X5 xDrive 45e test - læs mere >>>


Jeep Compass 4xe 240 hk plug-in

Faceliftet Compass med meningsfulde kræfter

Forskellen var beskeden, og alligevel ikke, og oplevelsen var i hvert fald anderledes, for vejret passede meget bedre til prøvekørslen af den kraftige version af Jeeps plug-in hybrid Compass. Og lidt sjovt er det da også med 240 hestekræfter i alt på de fire trækkende hjul. Men faceliftet var egentlig årsagen til, på ny at sætte fokus på Jeeps luksuøse halvelektriske kraftkarl.

Jeep Compass 4xe 240 hk test - læs mere >>>

Volvo V90 Recharge T6 eAWD R-Design

Plug-in med overraskende virkning

Indrømmet: Det var et hurtigt kik i kalenderen, der afgjorde, at der var grund nok til at gå under lakken på Recharge T6 udgaven af Volvo V90. For det var 5 år siden undertegnede sidste gang havde fokus på Volvos store stationcar. Næste år erstattes det nuværende 11,6 litium-ion kWh batteri nemlig af et markant større 18,8 kWh batteri. Men egentlig var det en anden og uventet virkning, som gjorde det store indtryk.

Volvo V90 Recharge T6 eAWD test - læs mere >>>


Mazda CX-5 194 hk 2WD Cosmo

Kraftfuld SUV er helt sin egen

Mazda har altid gået egne veje. Designet er unikt, i teknisk forstand er man gået egne veje og i CX-5 med de seneste opgraderinger og den kraftige 194-hestes Skyactiv benzinmotor står man stærkt i konkurrencen. Men bilen har hverken turbo eller plug-in teknik og gør det så noget: som regel er svaret nej, og på visse punkter har Mazda’en endda en fordel.

Mazda CX-5 194 hk test - læs mere >>>


Jaguar I-PACE EV400 AWD MY21

Vigtige opdateringer gør I-PACE bedre

Jaguar I-PACE er en af de mest fancy elbiler på markedet. Den ser ud som en Jaguar, den kører som en Jaguar, den er skabt som elbil og nu er den blevet opgraderet. Det var vigtigt, for derved er den blevet bedre på flere konkrete punkter og det vil ingen begræde. Tværtimod. Og når vi nu skulle ud at køre I-PACE igen, skulle den da også ud på ondulerende brosten, men det er en helt anden sag.

Jaguar I-PACE EV400 AWD MY21 - læs mere >>>


KIA XCeed 1,5 GDi Prestige Upgrade

Autobahntest i efterårsstorm

Egentlig var det målet, at afprøve hvordan KIA’s nye 160-hestes benzinmotor fungerede i fuld fart på en tysk autobahn og samtidig, naturligvis, fornemme hvordan den kompakte, halvhøje KIA XCeed klarede strabadserne. Strabadser var der masser af, for vejrguderne legede med i en grad, vi ikke havde forudset endsige forestillet os. Tornado over Kiel, for eksempel.

KIA XCeed 1,5 GDi test - læs mere >>>


Nissan Qashqai 1,3 Xtronic FWD Tekna

Danskerbil på toppen

Nissan Qashqai var banebrydende og skelsættende, da den første generation så dagens lys i 2007. Ikke mindst har danskerne taget den til sig, men også ude i Europa er man faldet for den. Den helt nye og nu 3. generation Qashqai, der for få måneder siden blev lanceret i Danmark, forfølger succesen i en sådan grad, at den burde blive Årets Bil 2022, eller i hvert fald være blandt de nominerede.

Nissan Qashqai 1,3 Xtronic 2WD test - læs mere >>>


Skoda ENYAQ iV Sportline 80

Elbil til familie og oppakning

Der er ingen tvivl om, at Skoda med deres nye store ENYAQ iV elbil har ambitioner om, at tilbyde en stor, rummelig og bredt anvendelig elbil. Den del af projektet er bestemt også lykkedes. Baseret på Volkswagen ID.4 har man en fornuftig og økonomisk drivline og med 517 kilometers rækkevidde er turen på tværs af Danmark for rigtig mange en realistisk mulighed.

Skoda ENYAQ iV Sportline 80 test - læs mere >>>


Flere prøvekørsler >>>

Motorsiden.dk udgives og redigeres af Søren Clauding

© Motorsiden: Søren Clauding. Kontakt