Jeep Renegade 1,3 FireFly 180 hk 4X4 AT9
Ærlig Jeep SUV med masser af kræfter
Jeep har i nogen tid produceret en kompakt SUV.
Allerede sidste forår præsenterede vi da også Jeep
Renegade med 120 hestes 1-liters turbomotor. Men
skal den bruges som den SUV, den regulært er, er den
nye 180-hestes turbobenziner ikke til at komme uden
om. Med 4X4 er pakken komplet.
Jeep Renegade 180 hk 4X4 test - læs mere >>>
Volvo XC60 B4 Mild Hybrid AWD R-design
Den ikke bløde mellemvare Det var
nærliggende, at kalde den nye Volvo XC60 for ”den
bløde mellemvare”, for den er præcis ligeså meget
længere end Volvo XC40 som den er kortere end Volvo
XC90. Men blød kan man ikke kalde den. Ikke i
R-design udgaven i hvert fald. 30 procent stivere
fjedre samt en tykkere krængningsstabilisator er
fakta, der taler deres eget sprog.
Volvo XC60 B4 Mild hybrid test - læs mere >>>
Tesla Model 3 Standard Range Plus Perspektiver
med mening En sporty amerikansk bil skal have
masser af kræfter. Derfor var det meningsfuldt, at
den første kompakte Tesla, Model 3, blev lanceret
med en systemeffekt på imponerende 450 hestekræfter.
Men den neddroslede udgave med "beskedne" 306
hestekræfter giver mere mening på europæiske
breddegrader.
Tesla Model 3 SR Plus test - læs mere >>>
Mazda3 2,0 SKYACTIV-X Cosmo Mazdas unikke
X-faktor
Egentlig er det så lige til. Så
lige til, at man næsten ikke kan kalde det en
X-faktor (hvad Mazda da heller ikke gør). En
X-faktor er den ubekendte og uforudsigelige faktor,
som gør et eller andet til noget særligt. Mazda’s
SKYACTIV-”X” motor er imidlertid ikke
ubekendt, ikke længere i hvert fald, og som sådan
heller ikke uforudsigelig. Men X’et gør motoren til
noget ganske særligt, faktisk noget ret genialt.
Mazda3 SKYACTIV-X test - læs mere >>>
Ford Mustang GT Fastback 5,0 V8 A10
Legetøj for voksne – og dem der aldrig bliver det
Egentlig er det overflødigt, at bruge spalteplads på
den seneste GT-udgave af Ford Mustang. For i en tid,
hvor bilverdenen, herunder også Ford, skifter fokus
og satser målrettet på elektriske biler, er det vel
ret beset ikke politisk korrekt at anskaffe sig,
endsige køre i en halvstor amerikansk benzinsluger.
Og dog…
Ford Mustang Fastback GT 5,0 V8 A10 test >>>
|
|
|
|
Peugeot 208 BlueHDi
100 hk Allure Moderne bybil især til pendlere
Peugeot 208 har over årene og er fortsat en af de
allermest populære biler i Danmark. Den arv skal den
helt igennem nye 208 løfte, og det får den næppe
svært ved. Den er ikke bare ny, den er også moderne
og i den udgave, vi hér præsenterer, er den ideel
til pendlere, især når bykørsel er en del af turen.
Peugeot 208 BlueHDi test - læs mere >>>
BMW 118d Sport Line 8 Steptronic Den smukke lille revolution
Det er kommet sådan lidt trinvist, opgøret med
baghjulstrækket, men med den nye 1-serie BMW er
det første store skridt blevet taget i skiftet
til forhjulstræk. Det er lykkedes, endda i en
sådan grad, at undertegnede var med til at
stemme BMW 1-serie ind blandt de nominerede til
Årets Bil i Danmark 2020. Men lad det nu blive
ved denne lille revolution, kære BMW,
baghjulstræk er fortsat en del af BMW DNA’et…
BMW 118d test - læs mere >>>
Range Rover Evoque Mild Hybrid
Gennemgribende fornyet luksus-SUV
Da Range Rover præsenterede den første kompakte
luksus SUV med en god portion offroad indbygget var
der dømt succes. Den er da heller ikke udeblevet.
Flere end 800.000 eksemplarer har fabrikken solgt af
Evoque modellen siden lanceringen for godt otte år
siden. Og der er ingen grund til at tro, at den helt
og gennemgribende nye generation skulle blive en
mindre succes.
Range Rover Evoque Mild Hybrid test - læs mere >>>
Nissan Qashqai DIG-T 160 med ProPILOT
Tålmodighed betaler sig
Det er ikke første gang, vi har sat os bag
rattet af en Nissan Qashqai med 160-hestes
turbobenzin motor og 7 trins DCT. Men det er første
gang, at vi oplever den med det nye såkaldte
ProPILOT system – og det er vigtigt, set i lyset af
at Nissan Qashqai i den grad sætter dagsordenen som
den mest solgte kompakte/mellemstore SUV/Crossover i
Danmark såvel som i resten af Europa.
Nissan Qashqai DIG-T 160 ProPILOT test >>>
KIA XCeed 1,6 CRDi Comfort
Årets bil i vores optik
Det er ingen hemmelighed, at KIA XCeed var redaktørens
topkandidat, da hæderstitlen "Årets Bil i Danmark
2020" skulle uddeles. Den demokratiske proces
afgjorde, at en anden fik det ærefulde prædikat, og
demokratiet må man respektere. Men i denne, den
første testkørsel på Motorsiden.dk af XCeed
(efterårets internationale test var vi nødt til at
springe over), blev det, selv i en mørk vintertid,
soleklart understreget, hvorfor.
KIA XCeed 1,6 CRDi test - læs mere >>>
Flere prøvekørsler >>> |
|
|