Biltest: Jaguar F-PACE P400e PHEV AWD R-
Den lille forskel med den store betydning
Vi har tidligere prøvekørt den
nye Jaguar F-PACE P400e Plug-in Hybrid med et 11,5
kWh batteri. Nu er vi gået under lakken på den
seneste version med et større batteri på 17,1
kW. Derved er den elektriske rækkevidde forøget fra
53 til 62 kilometer, men der var andre fordele, der
var endnu vigtigere, især set med danske øjne.
Jaguar F-PACE P400e PHEV test - læs mere >>>
Biltest: Skoda Enyaq Coupé iV Premium De
sidste gnister fra 80'erne
Disse linjer handler mest om en Skoda Enyaq Coupé
sådan mere generelt. Ret beset burde det være den
nye 85 version, der var under lup, men den er først
på vej. Så kunne man vente eller alternativt gå
under lakken på 80eren, som godt nok ikke længere
leveres som fabriksny. Men forskellen ikke så stor.
bedyrerede man fra importøren, så det blev
beslutningen.
Skoda Enyaq Coupé test - læs mere >>>
First World Test: Toyota C-HR generation 2
Ny C-HR springer ind i fremtiden
Man kan sige meget om den omfattende
elektrificering, som præger dele af det moderne
bilmarked, men med introduktionen af den nye 2.
generation C-HR dokumenterer verdens absolut største
mobilitetsvirksomhed, at verden er mere nuanceret
end hvad mange umiddelbart forestiller sig.
First World Test: Toyota C-HR - del 1 >>>
First World Test: Toyota C-HR generation 2
Moderne teknik og udstyr i fancy design
Den helt nye 2. generation Toyota C-HR udmærker sig
selvklart ved sit design. Den bygger videre på den
næsten revolutionære udvikling af design og
udstråling, som Toyota søsatte midt i 20’erne. Men
den er også baseret på moderne teknik, der
tilgodeser bilbrugere langt ud over, hvad fuldt
elektrificerede biler er i nærheden af.
First World Test: Toyota C-HR - del 2 >>>
Biltest: Peugeot 2008 Allure PureTech 130
EAT8 Ingen kineserier, ingen el, men ret brugbar
Det er ind imellem næsten befriende, at skulle
prøvekøre en bil med en benzinmotor, og hvor det
største, batteriet kan hoste op med, er 12 Volt. Og
så en bil, der alligevel er moderne og ikke mindst
særdeles velkørende. Sådan en er Peugeot 2008.
Peugeot 2008 130 EAT8 test - læs mere >>>
|
|
|
|
Dansk Motorsports Award 2023: Fornemme
priser til danske motorsportsfolk
Det er blevet en årlig tilbagevendende begivenhed,
at der sættes fokus på dansk motorsport og sportens
udøvere gennem en prisuddeling. Årets ”Dansk
Motorsports Award” med CEC Event og den utrættelige
Tino Thorsøe i spidsen fandt denne gang sted 30.
november hos Porsche Center København.
Dansk Motorsports Award 2023 - læs mere >>>
Biltest: VW Amarok Panamericana 3,0 V6 AWD
Arbejsdhest med luksusfornemmelser
Siden den første Volkswagen Amarok så dagens lys
tilbage i 2010 er bilen blevet kendt som lidt af en
arbejdshest. Den er også skabt som en sådan, en
regulær pickup, som kan komme frem, hvor andre giver
op, fordi den er bygget som en robust off-roader.
Men den nye 2. generation Amarok, baseret på et
samarbejde med Ford, har også fået tilføjet en stor
snert af luksus.
VW Amarok Panamericana V6 test - læs mere >>>
Verdenspremiere på Solutrans: Renault Master
Fleksibelt "el-værktøj" på multi-energi platform
Det er ikke
hverdagskost med verdenspremierer på nye varebiler.
Især ikke så banebrydende nyheder som den helt nye
og yderst alsidige Renault Master, som den franske
bilfabrik præsenterer på Solutrans messen for
erhvervskøretøjer, der i skrivende stund finder sted
nær Lyon i Frankrig.
Renault Master verdenspremiere - læs mere >>>
Biltest: Suzuki Jimny Van Elbilerne ud af
byen: Mere plads til Jimny Der er nok en
del nybagte elbilsejere, der ærgrer sig over, at
elbils privilegier så småt vil blive udfaset. Ikke
mindst det privilegium, der er bundet op på
parkeringsfordele i storbyerne. I landets hovedstad
er det fx slut med at parkere gratis, når
nytårsaften er forbi. Men som så ofte er intet
galt, uden at det er godt for noget. Måske kan den
lille vævre Suzuki Jimny igen finde en
parkeringsplads i de store byer.
Suzuki Jimny Van test - læs mere >>>
Biltest: Toyota Corolla Cross 1,8 Hybrid
e-CVT Fornuftig, velkørende og moderne
Det er ikke så lang tid siden, at Toyota
introducerede deres helt nye Cross version af den
mellemstore Corolla. Den er en regulær SUV, men ikke
overdrevent stor. Hvis man er faldet for en RAV4,
men synes, at den måske er lidt vel rigelig stor og
kostbar, kan Corolla Cross være sagen. Ikke mindst i
den næst billigste 1,8 liters version, som er
prissat til 364.000 kroner.
Toyota Corolla Cross Hybrid test - læs mere >>>
Mere forsidestof >>>
|
|
|