Biltest: Toyota RAV4 Plug-in Hybrid H3
4X4 Potent, prisattraktiv og
markedsrigtig Der er en god grund
til, at Toyota har været lidt tilbageholdende
med at lancere fuldt elektriske biler på
markedet. Begrundelsen er, at markedet, herunder
infrastrukturen ikke er klar endnu. Man satser
hellere på benzinøkonomiske hybridbiler til
attraktive priser, for derved kan mange flere
bidrage til at skåne miljøet end de fortsat ret
få, der i praksis vil kunne benytte en elbil.
Det er samme baggrund, på hvilken plug-in
hybrid-udgaven af Toyota RAV4 er blevet bygget.
Toyota RAV4 Plug-in Hybrid test - læs mere >>>
 Honda HR-V e:HEV: Miljø optimeret på
markedets præmisser Tilbage i marts
kunne vi første gang berette om den helt nye
B-SUV fra Honda, Honda HR-V e:HEV. Nu har Honda
løftet sløret lidt mere. Man lægger ud med en
drivline som beskrevet, dvs. en variant, som
både kan fungere som en såkaldt seriehybrid og
også som en parallel hybrid. Og ultimativt kan
drivlinen også vælge at koble benzinmotoren
direkte på de trækkende forhjul.
Honda HR-V e:HEV - læs mere >>>

First Test: Aiways U5 - Køreglæde på
kinesisk Da vi i efteråret første
gang havde anledning til en kort prøvetur i den
nye kinesiske elbil, Aiways U5, stod det klart,
at kineserne definerer begrebet ”køreglæde” lidt
anderledes end vi typisk er vant til på vore
breddegrader. Det er anderledes, men det er nu
ikke ringe. Bare anderledes…
First Test: Aiways U5 Premium - læs mere >>>

First Test: Toyota Proace Electric
Første Toyota elbil i Danmark giver god mening Toyota har præsenteret deres første elbil til
det danske marked. Den kommer i maj og det er
ingen tilfældighed, at den er en regulær
varebil. For selvom verdens største bilmærke har
været pioner indenfor elektrificerede biler og
har solgt miljøoptimerede hybridbiler i over 20
år, er tiden endnu ikke moden til at gå ”all in”
med elektriske personbiler, mener man hos
Toyota.
Toyota Proace Electric - first test - læs mere
>>>


Biltest: KIA Ceed SW 1,5 Mild
Hybrid 160 hk Nem, tilgængelig og mild
elektrificering KIA er som bekendt
en del af Hyundai koncernen og man har gennem en
årrække satset målrettet på, at tilbyde hele
spektret af drivliner, konventionelle som
elektrificerede i en eller anden grad, og også
rene elbiler. Den prøvekørte KIA Ceed SW med 1,5
liters T-GDi motor er en af de mere moderat
elektrificerede af slagsen, den er en ”mild
hybrid”.
KIA Ceed SW 160 hk MHEV test - læs mere
>>>

|
|
|
 |
Ekstrem start på
ekstrem motorsport EKSTREME.E er
den seneste tidsrigtige motorsportsopfindelse fra
organisationen bag Formel E verdensmesterskabet. I
påsken gik det løs for første gang med ekstreme
udfordringer, ekstrem underholdning og ekstreme
budskaber. Sejren gik til en tidligere Formel 1
verdensmesters team...
EXTREME.E premiere - læs mere >>>

Biltest: Hyundai i10 1,0T GDi 100 hk
N-Line Kræfter som fortjent
Hyundai har bygget en velkørende minibil. Den
hedder i10 og dens eneste regulære mangel, da vi
prøvekørte den sidste efterår, var hestekræfter.
Den kører ganske enkelt for godt til at den
beskedne effekt på 67 hestekræfter lader bilens
egenskaber komme til deres ret. Men det er der
råd for, det hedder ”N-Line”.
Hyundai i10 100 hk N-Line test - læs mere >>>

Biltest: Volvo XC40 T4 Recharge
Harmonisk og attraktivt prissat
En plug-in hybrid bruger som
hovedregel mere benzin, når den ikke bruger af den
opladede strøm på batteriet, end en tilsvarende bil
med konventionel drivline. Det er ikke tilfældet for
Volvo XC40, og det gør plug-in udgaven mere
interessant end tilfældet er hos flere af
kollegerne. Det er dog ikke det eneste man skal
forhold sig til.
Volvo XC40 Recharge test - læs mere >>>
 Biltest: Renault Mégane Sport Tourer
E-TECH Plug-in hybrid på egne præmisser
Plug-in hybridbiler er populære herhjemme, for
de er afgiftsbegunstiget og dermed får man
næsten pr. definition ret meget luksuøs bil for
pengene. Men ligesom alle andre biltyper, er
plug-in hybrider ikke bare plug-in hybrider. Der
er stor forskel på dem, og der er mange forhold,
man skal have viden om, hvis man vil træffe det
rigtige valg.
Renault Mégane PHEV test - læs mere >>>

First Test: Ny Opel Mokka
Skelsættende design sender nye signaler Egentlig har man jo en Opel Crossland X, men den
sporty semi-terrængående Mokka skulle fornyes,
og hvad gør man så? Skaber et nyt og
skelsættende design. Hvor svært kan det være…
Opel Mokka - first test - læs mere >>>

Biltest: Nissan
NV300 dCi DCT
Varebil med
(fir)kant og dobbeltkobling
Det nye ved Nissan NV300
er den nye 6-trons dobbeltkoblingsgearkasse. Men
da vi ikke tidligere har haft fokus på den
velvoksne Nissan varebil, der kan rumme 3
Euro-paller, tog vi en lidt større tur omkring
den alsidige bil. Og det var hele umagen værd...
Nissan NV300 test - læs mere >>>

Mere forsidestof >>> |
|
|