Langturs test: Toyota PROACE City Verso
Corona-sikker langturs transport Uden at have sundhedsmyndighedernes vurdering
inde over postulatet, så virker det som om, at
en personbil med en eller ganske få personer,
der måske oven i købet til daglig også deler
samvær på anden måde, er et af de mest
Corona-sikre transportmidler. I så fald skal der
ikke en stor krystalkugle til at forudsige, at
lange bilture vil få en renæssance i de kommende
år. I så fald er en Toyota PROACE City Verso
særdeles velegnet.
Toyota PROACE City verso langturstest >>>
 First World Test: Dacia Sandero
Europas nye Folkevogn Ganske kort: Den helt og
gennemgribende nye Dacia Sandero løfter barren for
prisattraktive biler til et helt nyt niveau. Dacia
er i forvejen det mest efterspurgte bilmærke i
Europa af helt almindelige mennesker, der køber
deres nye bil hos bilforhandleren. Den nye Sandero
er så meget bedre end forgængeren og den er fortsat
attraktivt prissat. Dermed har Dacia skabt en ny
europæisk bil for folket, en ægte Folkevogn.
Dacia Sandero First Test - læs mere >>>
 Le Mans hype skal bibeholdes - af
hypercars 24-timers Le Mans har
opnået en enestående plads i
motorsportshistorien. Det er uden sammenligning
verdens mest berømte motorløb, et løb som
racerstjernerne går efter, hvis de ikke lige
formåede at blive Formel 1 verdensmestre. Og et
løb, som bilfabrikkerne over tiden har haft stor
interesse i, fordi racerbilerne lettere kunne
associeres med serieproducerede biler end de
cigarformede formel-racerbiler. I år
lanceres en helt ny racerklasse.
Le Mans 2021 - Toyota hypercar del 1 >>>

Le Mans racing 2021: Toyotas
hypersatsning skal fastholde succesen
Toyota har domineret 24-timers Le Mans
i de seneste år og vundet verdens mest berømte
motorløb tre gange i træk. Onde tunger hævder,
at det var let nok, for der var ingen
ligestillede konkurrenter. Men virkeligheden er
mpske en anden. Nu har verdens største bilmærke
præsenteret deres helt nye Le Mans hypercar -
GR010 Hybrid.
Le Mans 2021 - Toyota
hypercar del 2 >>>
 Biltest: Renault Clio E-TECH HYBRID
Intens Avanceret teknik i ærgerligt
misforhold
Siden den første køretur i E-TECH HYBRID udgaven
af den fortsat ret nye Renault Clio, så vi frem
til et mere dybdegående møde med den avancerede
hybridbil. Desværre, hvis regeringens forslag
til nye bilafgifter bliver til lov, opstår der
et ærgerligt misforhold mellem virkeligheden og
den avancerede teknik. Bilen er nemlig ideel til
miljøbevidste byboere.
Renault Clio E-TECH Hybrid test - læs mere >>>
 |
|
|
 |
KIA tager hul på en inspirerende
bevægelse Umiddelbart kan det lyde
som en kop te, der ikke er meget forskellig fra
den, andre kolleger i bilbranchen serverer for
tiden. Men fordi det er KIA, fordi de har sat
det ind i en plan, som omfatter hele
virksomheden, er der en god grund til at lytte
efter. Erfaringen viser nemlig, at når KIA siger
noget, sætter de også handling bag ordene, det
er ikke tom uhåndgribelig snak.
KIA's nye brand-strategi- læs mere >>>
 Biltest: Peugeot e-208 Allure 208 med
el-kraft Som bilproducent har man
helt overordnet to muligheder, når der skal
produceres en ny elbil. Enten kan man bygge en
elbil helt fra grunden, og dermed optimere de
særlige konstruktionskrav, en elektrisk bil er
underkastet. Eller man kan vælge en eksisterende
bilmodel, og så udstyre den med en elektrisk
drivline med de udfordringer, det måtte give.
Peugeot e-208 Allure test - læs mere >>>
 Biltest: Citroën C5 Aircross Plug-in
Hybrid Den bløde mellemvare
Indrømmet, ”den bløde mellemvare” lyder ikke så
flatterende, men i dette tilfælde er det nu ikke
slemt ment. For faktisk har PSA-gruppen gennem
deres differentiering af de modeller, der
grundliggende er skabt på samme tekniske platform,
opnået noget ret konkret, som kunderne så kan
tage stilling til. Og Citroën-bilerne er nu
engang de bløde, komfortable varianter.
Citroën C5 Aircross Plug-in Hybrid test >>>
 Biltest: Jeep Renegade 1,3 4xe 190 hk
Alsidig og pris attraktiv plug-in
Jeep Renegade 4xe er ikke en off-roader, og
alligevel lidt. Den er heller ingen elbil og
alligevel lidt. Den er nemlig mere end blot en
almindelig SUV og den kan køre 50 kilometer uden
at benzinmotoren blander sig, i hvert fald iht.
WLTP. Den er ideel til at køre rundt med, hvor
andre giver op, og sparer man på benzinen, kan
det ske på naturens præmisser. Og nu bliver den
efter al sandsynlighed også billigere.
Jeep Renegade 4xe PHEV test - læs mere >>> Biltest: Mazda CX-30 SKYACTIV-G M-Hybrid
Det, der er sparet, det er tjent I disse dage,
her først i januar, er det
risikabelt at tale bilpriser, for den nye
afgiftslovgivning er i skrivende stund ikke vedtaget
endnu. Så disse linjer handler derfor mere om
prisforskel end pris, for når den prøvekørte Mazda
CX-30 inden regeringens afgiftsforslag er 15.000
kroner billigere end den selvsamme model med
betegnelsen SKYACTIV-X, er det nok nogenlunde det
samme, når loven vedtages.
Mazda CX-30 SKYACTIV-G test - læs mere >>>

Mere forsidestof >>> |
|
|