Eksklusiv
rundbordssamtale:
Intet er galt uden at det
er godt for noget
Nissan havde en i manges øjne forrygende afslutning på
årets Formel E mesterskab efter en noget mere ydmyg
sæsonstart. Teamet sluttede på 2. pladsen, alt imens
Sebastien Buemi og Oliver Rowland blev hhv. nr 4 og
5 i kørernes mesterskab. En del af forklaringen var,
at man havde benyttet Corona-lock-down perioden til
at udvikle softwaren til bilernes drivline.
Læs mere om Formel E 2021 på Formel E.dk >>>

Biltest: MG ZS EV Luzury Luksuriøs
elektrisk hver dags bil
Den kan ikke fjernbetjenes og i stedet
for varme i rattet må man tage handsker på, når det
er vinter og man ikke vil fryse om hænderne. Bortset
fra det får man en i øvrigt luksuriøs elbil, til en
ganske attraktiv pris. Med andre ord: En luksuriøs
elektrisk "hver dags" bil. Og så bærer den rundt på
et legendarisk britisk bil-navn. Bilen er en MG.
MG ZS EV test - læs mere >>>

Biltest: Suzuki Ignis 1,2 Hybrid FWD Mere hybrid
til lille SUV
Hybrid bølgen er over os. Det
gælder også de allermindste biler som fx den Suzuki
Ignis, som vi har fokus på i disse linjer.
Udfordringen er blot den, at hybrid-teknologi tager
mere plads end en konventionel forbrændingsmotor,
det er noget af en opgave at få plads til, så derfor
minimeres den mindst muligt.
Suzuki Ignis 1,2 Hybrid FWD test - læs mere >>>

Biltest: BMW X7 xDrive 40i Connected M
Sport Flagskib med format BMW X7
er gigantisk. Det er den umiddelbare reaktion på
den tyske fabriks seneste flagskib – en
reaktion, vi ikke er ene om. På den anden side
er den ikke større end Mercedes GLS og for så
vidt også Audi Q7, der dog er en smule kortere.
Der er nok to grunde til at X7 virker stor: Dels
er vi ikke vant til en BMW SUV i den størrelse,
dels har den en kantet form, der i hvert fald
leder undertegnedes tanker over på Rolls-Royce
Cullinan.
BMW X7 xDrive 40i M Sport test - læs mere >>>

Kort Test: VW Arteon Shooting Brake
Elegant løsning på premium niveau
Da
Volkswagen i 2017 lancerede den første VW
Arteon, var det en ny vej at følge, om end
designerne givet vis har haft VW CC i erindring.
Man havde godt nok en god del teknisk genbrug
fra Passat, men det var ikke til at se det, hvis
man ikke lige vidste det. Nu lancerer man så en
Shooting Brake version, samtidig med, at Arteon
generelt har fået en opgradering. Og den hæver
elegancen til et nyt niveau.
VW Arteon Shooting Brake First test - læs
mere>>>
 |
|
|
 |
Biltest: Audi A3 Sportback S Line 35 TDI
Voksen, velkørende og moderne
Audi
har i lighed med de øvrige familiemedlemmer i VW
Koncernen lanceret en ny kompakt
mellemklassebil, naturligvis i premium-setup.
Det er Audi A3 og den skiller sig ud fra resten
af familien, simpelthen fordi den er en Audi.
Designet bekræfter det, og det samme gør mange
af bilens detaljer. Allerede i april kunne vi
præsentere den nye Audi A3 og nu var anledningen
der så til en prøvetur.
Audi A3 35 TDI test - læs mere >>>
 Biltest: Toyota Yaris 1,5 VVT-i 6 M/T
"Uden hybrid" er slet ikke så ringe
Toyota har i den grad ført sig frem som talsmand
for hybrid-teknik. Det giver også god mening,
bl.a. fordi klimabelastningen er minimal, når
bilernes små batterier skal produceres og
sidenhen skal skrottes. Hybridmotorer har mange
andre fordele, men det har konventionelle
benzinmotorer også. Derfor kan den helt nye
Toyota Yaris også fås med en sådan.
Toyota Yaris 1,5 VVT-i test - læs mere >>>

Biltest: Peugeot 2008 GT Line BlueHDi 130 hk
Sporty look og masser af udstyr
Da Peugeot afviklede de første internationale
prøvekørsler af den helt nye 2008 model tilbage i
december 2019, var dieselversionen med 130
hestekræfter den første, vi satte fokus på. Nu er
modellen jo for lang tid siden lanceret også i
Danmark, den er endda blevet nomineret til
hæderstitlen Årets Bil i Danmark 2021, og så ville
vi gerne under lakken på dieseludgaven en gang til.
Peugeot 2008 BluHDi 130 test - læs mere >>>

Kort Test: VW Tiguan Modelår 2021
Opgraderet succesmodel
Den mest populære SUV i
Europa sidste år var Volkswagen Tiguan. Den tyske
bilfabrik solgte ikke færre end 910.926 eksemplarer
og ikke færre end 2.674 af dem fik danske
nummerplader på. Og nu er tiden så inde til en om
ikke skelsættende så da i hvert fald opgradering af
2. generation af succesmodellen, der så dagens lys
for første gang i 2007 og siden skiftede ham i 2016.
VW Tiguan kort test - læs mere >>>

Biltest: Ford Focus
Active X 1,5 EcoBlue 8 A/T
Aktiv business for
alle pengene
Tilfældet ville, at Ford i præcis de dage, hvor
vi prøvekørte Focus Active med 120-hestes
dieselmotor ændrede udstyret på den såkaldte
Active X, så det kom til, som standard at
indeholde, hvad man hidtil havde kaldt business
– plus lidt til. Men business tankegangen er
ikke dum.
Ford Focus Active 1,5 EcoBlue test - læs mere
>>>

Mere forsidestof >>> |
|
|