- dit motormagasin på nettet i samarbejde med danske radiostationer

Hør motorprogrammet hver uge - klik hér og se hvordan

 

Forsiden Nyheder Biltest Motorsport Diverse Kort nyt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mere forsidestof >>>


HØR RADIO:


Er du et menneske på farten, så besøg Rejseradioen.dk - her er både fotos, tips og gode links

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Biltest: KIA Sorento 1,6 T-GDi Plug-in Hybrid
Harmonisk plug-in til fordelagtig pris
Da vi sidste efterår første gang kunne berette om den helt nye KIA Sorento savnedes den udgave, som afgiftslovgivningen senere gjorde til klart den økonomisk mest attraktive version, nemlig plug-in hybrid-udgaven. Den er i mellemtiden kommet på markedet og man skal have meget hårdt brug for eksempelvis at kunne trække en anhænger på 2500 kg før man vælger at betale næsten 200.000 kroner mere for bilen.
KIA Sorento Plug-in Hybrid test - læs mere >>>


Biltest: Ford S-Max 2,0 EcoBlue 190 hk A8
En svunden tid med masser af liv og mening
Der har det med at gå både mode og politik i såvel danskernes bilvalg, deres biltilbud og ikke mindst deres afgifter til staten. ”Har du penge, så kan du få, har du ingen, så må du gå”. De gamle ord fra den gamle sang passer godt på den prøvekørte Ford S-Max med 190-hestes dieselmotor. I givet fald er det syv personer, der må gå eller alternativt tage toget, og det er ikke altid den bedste forretning for den, der ellers ville køre bil.
Ford S-Max EcoBlue 190 hk test - læs mere >>>


Biltest: Ford Fiesta 1,0 Hybrid ST-Line 155 hk
Superhybridens sportslige side

Efter at have prøvet Fords kompakte mild hybrid 3-cylindrede 1-liters EcoBoost motor i flere forskellige modeller har man et klart indtryk af, hvorfor den motor over tiden har fået så mange roser. Den er kompakt (motorblokken kan stå på et A4 ark), den er let og økonomisk men den er frem for alt smidig og tilpasningsvenlig. Trods størrelsen er den også ret sportslig, især i maskinrummet på en Ford Fiesta.
Ford Fiesta Mild hybrid test - læs mere >>>


Biltest: Fiat 500e Hatchback Icon 87 kW
Fiats lille elektriske vidunder

Det er ingen hemmelighed, at sidste gang, Fiat 500 blev prøvekørt til Motorsiden.dk, var der så småt ved at kunne sættes spørgsmålstegn ved bilens kørefærdigheder. De var nemlig ikke blevet forbedret væsentligt over årene. Det var lidt synd, for Fiat 500 havde og har fortsat sin helt egen charme. Men den nye elektriske version er ligeså frisk og ligeså levende som første gang, den lille retrobil så det norditalienske sollys.
Fiat 500e HB Icon 87 kWh test - læs mere >>>

Biltest: KIA Picanto 1,0 AMT Prestige Upgrade
Når automatisk gearskifte er et krav
Der, hvor automatgear giver allermest mening, er i byerne. Der, hvor småbiler giver rigtig meget mening, er også i byerne. Men ofte blive småbiler også købt på grund af deres pris. Og automatgear koster penge – inklusive danske afgifter typisk i nærheden af 35.000 kroner, helt afhængig af geartypen. Dertil kommer, at hele drivlinen skal tilpasses, det koster også penge. Løsningen er et manuelt gear, der skifter automatisk. Det er nemlig til at betale.
KIA Picanto AMT test - læs mere >>>

First Test: Dacia Spring Electric
Den er hvad den er
...og det er slet ikke dårligt, for prisen skal altid tages i betragtning. Og når Dacias nye elbil springer ind på markedet midt på efteråret er den ganske enkelt Danmarks billigste. Dacia Spring Electric lanceres til 129.000 kroner og lægger man 11.000 kroner oven i, får man udstyrs varianten ”Comfort Plus”, og det skal man gøre, hvis man kan.
Dacia Spring Electric - first test - læs mere >>>

Biltest: BMW X2 25e PHEV 220 hk
Harmonisk plug-in med velbevaret BMW-gen

Det er lidt barokt, at den billigste BMW X2 er en plug-in hybrid. Men den er et godt eksempel på, hvad regeringens nye afgiftslovgivning foranlediger. Hvis majoriteten af kørslen finder sted på elektricitet alene, og man reducerer forbruget af fossile brændstoffer væsentligt, giver det god mening, ikke mindst fordi BMW er kommet ret godt i mål med den elektrificerede X2.
BMW X2 xDrive 25e test - læs mere >>>


Formel E VM - Rom E-Prix Race 2

Vandoorne tager revanche og Jaguar fører an

For Stoffel Vandoorne var søndagens fjerde afdeling af Formel E verdensmesterskabet noget af en revanche set i lyset af lørdagens uheld. Belgieren kørte sin Vestas-powered Mercedes EQ Formel E racer til sejr, alt imens Jaguar udbyggede sin VM-føring efter de to løb i Rom og nu også har begge de første placeringer i kørernes Verdensmesterskab.

Formel E VM Race 4 - læs mere >>>


 

Formel E præsenteres i samarbejde med Total

 


Formel E VM - Rom E-Prix Race 1:
Vildt race med sejr til Vergne
Jean-Eric Vergne vandt årets tredje Formel E VM-løb, det første af de to, der fandt sted i Rom. Og Jaguar udbyggede føringen i VM for teams samtidig med at Jaguar-køreren Sam Bird tog føring i kampen om kørernes verdensmesterskab.
Formel E VM Race 3 - læs mere >>>

Biltest: Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC
Supersikker, supersoft og velafstemt
Normalt vil man ikke karakterisere en bil som sikker, hvis affjedringen er komfortabel. Men i Mercedes GLB-tilfældet er det anderledes. Den prøvekørte GLB 250 4MATIC er yderst komfortabel og alligevel agil og velstyrende, også ved høj fart. Forklaringen på toppen af teknikken er, at den er yderst velafstemt.
Mercedes GLB 250 4MATIC test - læs mere >>>


Mere forsidestof >>>

Motorsiden.dk udgives og redigeres af Søren Clauding

© Motorsiden: Søren Clauding. Kontakt