- dit motormagasin på nettet i samarbejde med danske radiostationer

Hør motorprogrammet hver uge - klik hér og se hvordan

 

Forsiden Nyheder Biltest Motorsport Diverse Kort nyt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Biltests

 Biltest arkiv Flere prøvekørsler >>>

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mercedes-Benz E 200 NGD

Naturskånende luksusbil

Bilbranchen arbejder med mange forskellige former for teknologier og fra politisk hånd forsøger man at lovgive sig frem til de mest fordelagtige løsninger. Men ofte er det statskassens uendelige behov for flere penge, der afgør hvilken miljørigtig teknologi, der netop nu er ”den rigtige”. Derfor er der formentlig heller ikke mange, der vælger at købe en Mercedes E 200 NGD, som kører på gas.

Mercedes-Benz E 200 NGD test - læs mere >>>


Nissan Qashqai 1,2 DIG-T Tekna:

Ud i skoven med "by cross-overen"

Den markedsføres som en by-cross-over. Men den er på ingen måde helt ude i skoven, når den er ude i skoven. Vi har testet Nissan Qashqai, bl.a. på svenske skovveje for at få syn for sagen.

Nissan Qashqai test - læs mere >>>


Renault Captur TCe 120 EDC

Toppen af poppen

At Renault har succes med deres nye designlinje kan ingen vist være i tvivl om. For nogle er den måske for poppet, for andre sidder den lige i øjet. Det gælder ikke mindst den kompakte cross-over, Renault Captur. Den her prøvekørte er ”Toppen af poppen”: Den kraftigste motor, det bedste udstyr, dobbeltkoblingsautomatgear og den højeste pris.

Renault Captur Tce 120 EDC test - læs mere >>>


Opel Insignia Sports Tourer Edition 2,0 CDTi

Privat eller firma - en overvejelse værd

Egentlig skulle prøvekørslen blot have handlet om en Opel Insignia Sports Tourer med 140 dieselheste og så på en lidt længere tur. Men så var der noget andet, der fangede opmærksomheden – spørgsmålet om økonomi. Man skal nemlig holde tungen meget lige i munden, hvis man køber sådan en bil, for at komme ud af det med den bedste økonomi. Så bliver man til gengæld også ”præmieret” for det.

Opel Insignia Sports Tourer test - læs mere >>>


Mercedes-Benz E 350 T 9G-TRONIC PLUS

9 gear og endnu et skridt fremad

Sidste efterår prøvekørte vi Mercedes E 350 T BlueTEC. Nu var det tid til at prøvekøre den samme bil igen, for i mellemtiden har den fået to flere gear…

Mercedes-Benz E 350 9G-TRONIC - læs mere >>>

 

Peugeot 3008 1,6 HDI Active: Småt er godt

- men mere er nu heller ikke så dårligt

De danske veje oversvømmes af småbiler i disse år. Men mange bilkøbere bliver klogere, når de opdager alle begrænsningerne ved de små. Det kunne jo være, at man som bilejere havde brug for mere. Og da er gode råd ikke nødvendigvis så forfærdelig dyre.

Peugeot 3008 1,6 HDI Active >>>


Audi A3 Limousine 2,0 TDI Ambition

Kompaktbil med luksusfornemmelser

Det er store ord, at kalde en mellemklassebil på under 4,5 meters længde for ”Limousine”. Det er ikke desto mindre, hvad Audi har døbt sedan-udgaven af Audi A3. På den anden side har en VW Golf GT eller GTI heller aldrig været en Gran Turismo, så man kan jo forholde sig frit til de begreber, afhængig af temperament og det, man gerne vil udtrykke.

Audi A3 Limousine test - læs mere >>>


Mazda6 Sedan SKYACTIV D 2,2 Biturbo

Rejsebil i premium klassen

En bil på langtur skal leve op til andre krav end en bil til bykørsel eller almindelig danske landeveje. Vi har ved tidligere lejligheder prøvet Mazda6 i forskellige udformninger på danske veje. Nu bød lejligheden sig til en regulær langturstest: over 3000 kilometer på europæiske landeveje og ikke mindst de tyske højfarts motorveje.

Mazda6 Sedan SKYACTIV-D test - læs mere >>>


Subaru Forester 2,0 XT aut.

Forester på toppen

600.000 kroner for en Subaru Forester. Så er den også lige betalt. Men en Forester 2,0 XT er meget mere end en almindelig Forester. Og kan man nøjes med basisudgaven med en 150-hestes benzinmotor og basis udstyr, kan man erhverve en sådan for 376.000 kroner.

Subaru Forester 2,0 XT test - læs mere >>>


Subaru XV 2,0 Sport:

Firehjulstræk for hvermand

Der kører ikke mange Subaru’er i Danmark. Alle Subaru’er, bortset fra sportsvognen BRZ, er nemlig firehjulstrukne, og ligeså mange fordele, der er ved træk på alle fire hjul, ligeså mange ulemper er der, ikke mindst i Danmark, hvor afgiftssystemet ikke lige præcis er befordrende for 4X4. Men har man behov for det, en Subaru XV byder på, er det en glimrende bil – og prisen har den nordiske importør også fået styr på.

Subaru XV test - læs mere >>>


Flere prøvekørsler >>>

Motorsiden.dk udgives og redigeres af Søren Clauding

© Motorsiden: Søren Clauding. Kontakt