Biltest: Skoda Kodiaq vs
Skoda Kodiaq
Plug eller ikke plug -
valgmuligheden består
Hvis det aktuelle danske
bilmarked skulle være rettesnor for verdens
bilproduktion, ville halvdelen af alle
ny-fremstillede biler være fuldt elektriske. Men
ingen steder i verden påvirkes bilkøb så meget af
afgiftsregler som i Danmark. Og Danmark er så lille,
at elbiler ofte er tilstrækkelige til at klare de
daglige kørselsbehov. Men resten af bilerne er
fortsat baseret forbrændingsmotorer, og dér skal der
træffes andre valg.
Skoda Kodiaq PHEV og MHEV test - Læs mere >>>

Formel E VM 2025 – 3. og
4. afdeling:
Jeddah E-Prix: Efter
pit-boost og energi-race:
Stor VM-føring til Rowland
og Nissan
Weekendens to Formel E løb på
den forkortede udgave af Formel 1 Grand Prix banen i
Jeddah i Saudi-Arabien kunne næsten ikke være mere
forskellige. Ikke desto mindre formåede Nissans
Oliver Rowland med en sejr og en 2. plads i de to
”løbsvarianter”, at sende sig selv og Nissan i
spidsen af alle de tre verdensmesterskaber, Formel E
sæsonen omfatter.
Jeddah E-Prix 2025 - læs mere >>>


Toyota fortsat verdens
største bilkoncern
Med et samlet salg verden
over på 10,8 mio. biler i 2024 kan Toyota for femte
år i træk igen kalde sig verdens største
mobilitetskoncern. Salget i 2024 er dog en mindre
tilbagegang i forhold til rekordåret i 2023, hvor
Toyota-koncernen solgte 11,2 mio. biler. Salget af
elektrificerede biler var i fjor på 4,5 mio.
Toyota verdens største - læs mere >>>

Biltest: Ford Explorer
(EV) Select RWD
Udforskning på
elbilspræmisser
Det er i blandt lidt pudsigt
med navngivning af biler. Når det kommer til den nye
Ford Explorer, er den en radikalt anderledes bil end
den Explorer, vi prøvekørte for godt 4 år siden.
Dengang var den stor, den havde firehjulstræk, stor
frihøjde og var som sådan en bil, der kunne bruges
til at udforske verden, som navnet indikerer. Den
nye Explorer er en fuldstændig omvæltning.
Ford Explorer (EV) test - læs mere >>>

Biltest: Hyundai Santa Fe
Plug-in Hybrid 4WD
Familiebus med muligheder
og lang garanti
I Danmark dømmes plug-in
hybrider ofte ude. Indrømmet, med massiv politisk
opbakning til elbiler, er plug-in hybrider ikke
udpræget privilegerede. Men for mennesker, der har
brug for 7 sæder, og et behov for, ikke at skulle
tilbringe en stor del af de længere ture ved en
ladestander, kan den semielektriske løsning give god
mening. Især hvis hverdagskørslen er beskeden.
Hyundai Santa-Fe 4WD PHEV - læs mere >>>

|