Volvo S60 T5
aut. R-Design
Luksusbil i sports-setup
Over nogle år har Volvo gjort en indsats for, at
adskille sig for de øvrige biler i det såkaldte
premium-segment. Design og teknik er indlysende
forskelligheder, men bilernes køreegenskaber har
også betydning og dér har Volvo iflg. vores
erfaring valgt den komfortable affjedring som et
kardinalpunkt. Den her prøvekørte bil gør op
dermed
Volvo S60 T5 R-Design test - læs mere >>>

Toyota Yaris Hybrid Y20
Toyotas gulddreng dokumenterer niveauet
Der er ikke lang tid til, at Toyota løfter sløret
for en helt ny generation af succesmodellen Yaris,
der i år fejrer 20 års jubilæum. Men inden da skal
jubilæet markeres og det sker bl.a. med
jubilæumsmodellen Yaris Y20. Den har vi prøvet og
kunne også sammenholde den med den 20 år gamle
Yaris, som vi også kunne prøve, oven i købet i en
fabriksny udgave, som kun havde kørt omkring 1000
kilometer, da vi overtog rattet.
Toyota Yaris Hybrid H3 - læs mere >>>

KIA Sportage 1,6 CRDi Mild Hybrid
Miljørigtig mild hybrid diesel til populær SUV
KIA Sportage er KIA succes model nummer 1. I hvert
fald ude i Europa, vi danskere er lidt anderledes.
Men også herhjemme er Sportage en vigtig model, så
det er ikke ligegyldigt, når KIA beslutter at tackle
de nye regler for forurening fra bilers udstødning
ved ganske enkelt, at udstyre den populære SUV med
en helt ny dieselmotor.
KIA Sportage Mild Hybrid test - læs mere >>>

KIA e-Niro Advance
Næstbedste elbil til overkommelig pris
Normalt gør undertegnede ikke
meget ud af at udnævne den ene bil til at være bedre
end den anden, simpelthen fordi der er så mange
individuelle faktorer, der spiller ind – fx behov,
pengepung og følelser ikke mindst. Men hvis det ikke
lige var for familiemedlemmet KIA e-Soul, ville KIA
e-Niro let kunne få prædikatet: Markedets bedste
elbil til en overkommelig pris.
KIA e-Niro test - læs mere >>>

Honda CR-V Hybrid: Avanceret teknik på
high-speed prøve
Egentlig hedder bilen Honda CR-V 2,0 i-MMD AWD
e-CVT Executive, men det er jo ikke til at huske.
Derfor kalder vi den i disse spalter blot Honda CR-V
Hybrid. For det er sådan en, den er, og alligevel
ikke. Men vi sendte den ned ad en tysk Autobahn ved
topfart, for den yderst avancerede teknik skulle
naturligvis prøves af, dér hvor den måtte forventes
at få det sværest.
Honda CR-V Hybrid test - læs mere >>>
 |
|
|
 |
Renault Twingo Zen SCe 75 Bybil med streg under
BY
Da Renault i sommer præsenterede den opdaterede
Twingo, var tiden til at komme dybere under lakken
lidt begrænset. Det har vi nu rådet bod på. Men læs
gerne om Twingo fra i sommer. Det er ikke alt, der
gentages her. En ting står dog klippefast: der er i
den grad tale om en bybil, med streg under by.
Renault Twingo test - læs mere >>>
 Dacia Sandero Stepway 0,9 Techroad Når prisen
tæller rigtig meget Dacia er
Renaults billig-mærke. Sådan har det været lige siden den franske bilgigant
overtog den rumænske bilproducent. Det betyder i praksis, at megen teknik fra
Renault biler også findes i Dacia bilerne. Det er blot ikke til at se det, hvis
man ikke lige ved det. Det gælder også Sandero Stepway, som vi nu har prøvekørt
i den seneste udgave kaldet Techroad.
Dacia Sandero Stepway Techroad - læs mere >>>

Skoda Scala Ambition1,6 TDI DSG: Skoda op
skalerer igen Da Volkswagen havde skabt
sin første Golf på den såkaldte MQB platform og
Skoda kom med deres version, Skoda Octavia, havde
man forlænget platformen kraftigt. Resultat: En
usædvanlig rummelig Golf, nej, undskyld, Skoda,
naturligvis… Det samme har man nu gjort med
kompaktbils-platformen, MQBA0. Resultatet hedder
Skoda Scala.
Skoda Scala test - læs mere >>>

Biltest eller noget i den retning:
Toyota I-Road
Det er ikke hver dag, vi her på Motorsiden.dk vælger
at prøvekøre et 5 år gammelt køretøj. Men det er nu
ikke et helt almindeligt køretøj, der er tale om…
Toyota i-ROAD er en såkaldt konceptbil, eller
koncept køretøj, er vel den rigtige betegnelse. Og
en egentlig testkørsel kan vi heller ikke prale af,
men undertegnede har i hvert fald kørt den.
Toyota i-ROAD "test" - læs mere >>>

Citroën C5 Aircross 130 BVM6 Platinum
Meget bil og funktion for pengene
Vores første møde bag rattet med den nye Citroën C5
Aircross var topversionen med 180 hk, automatgear og
Sportline udstyret. Den er prissat til 460.000
kroner, men for mange bilkøbere vil langt mindre
kunne gøre det, så de følgende linjer handler om en
C5 Aircross, hvor der er skåret 150.000 kroner af
prisen.
Citroën C5 Aircross 130 test - læs mere >>>

Flere prøvekørsler >>> |
|
|