Biltest: Toyota GR86 Premium M/T Flot,
charmerende - og utilpasset
Det grænser
til ren nostalgi, at sætte sig bag rattet i en
Toyota GR86. Det er den ægte autentiske følelse af
en bil, der vil noget, det seneste skud på stammen i
en ærefuld familie af legendariske sportsvogne. Den
er flot, charmerende og egentlig ganske ung, for den
kom først på markedet sidste år. Men den er også
utilpasset, så derfor er den på vej ud, næsten inden
den satte sine hjul på asfalten.
Toyota GR86 test - læs mere >>>
Biltest: BMW 330e Touring M Sport
Meningsfyldt langturs-tourer
Med E-Fuel
som en del af det fremtidige energibillede giver
plug-in hybrid biler ny mening. Det gælder især
regulære langtursbiler som den prøvekørte BMW 330e
Touring. Den er ideel til de lange ture på grund af
gode pladsforhold forenet med gode køreegenskaber,
og så er der det med plug-in muligheden. Vi prøvede
den ved høj fart på en tysk Autobahn.
BMW 330e Touring - læs mere >>>
Biltest: Nissan X-Trail e-Power e-4ORCE
Avanceret Nissan SUV i særklasse
Allerede muligheden for at kunne tilkøbe to ekstra
siddepladser, så man ender på 7, gør Nissan X-Trail
til noget særligt, for der findes ikke mange biler
med den feature på markedet. Men det helt unikke ved
den nye Nissan SUV er dens drivline. På den ene side
er bilen fuldt elektrisk, på den anden side er den
det ikke.
Nissan X-Trail e-Power e-4ORCE test - læs mere >
Biltest: BYD HAN Kineser-luksus med
ministerielle ambitioner Den fem meter
lange luksus-sedan, BYD HAN, lægger ikke skjul på
sine ministerielle ambitioner. HAN er nemlig ikke
udtryk for manglende diversitets fornemmelse, hvad
den så heller ikke bør i et Danmark, hvor ministre
kan være af et hvilket som helst køn, hudfarve og
etnisk oprindelse. HAN er derimod et navn, der leder
direkte tilbage til det mægtige kinesiske HAN
dynasti, som styrede det gigantiske land i mange
hundrede år.
BYD HAN test - læs mere >>>
Biltest: BYD TANG Premium AWD Velvoksen
elektrisk 7-sæder Efter at de såkaldte
multibiler (MPV) stort set er forsvundet fra
bilmarkedet, er det ret begrænset, hvad der findes
af 7-sædede køretøjer. Og skal bilen også være
elektrisk, bliver udvalgte endnu mere beskedent. Men
det nye kinesiske bilmærke på det danske marked,
BYD, har sådan en på programmet. BYD TANG, som den
hedder, er dog ingen MPV med derimod en SUV-agtig
bil.
BYD TANG test - læs
mere >>>
|
|
|
|
2023 Formel E VM
10.-11. afd. i Jakarta: Maserati dominerede og
triumferede
Det var
Maserati, der skabte overskrifterne i 10. og 11.
afdeling af Formel E verdensmesterskabet, der fandt
sted i den indonesiske hovedstad, Jakarta. De vandt
søndagens 11. afdeling, men det var dog Porsche, der
tog sig af sejren om lørdagen. Alt i alt var det dog
Maserati, der scorede bedst.
Jakarta E-Prix - læs mere på Formel E.dk >>>
2023 EXTREME.E 3-4. afd.
Hydro X Prix
Mudder, sten, dramatik og
vand
Temaet for årets tredje og
fjerde afdeling af EXTREME.E var vandkraft. Løbene
fandt sted i Skotland i og omkring en gigantisk
nedlagt åben kulmine, Glenmuckloch, som skal
omdannes til et vandreservoirer. Herfra vil man, når
projektet er færdigt, kunne styre udløbet af vand og
supplere den naturlige vand- og vindkraft i området
med elproduktion til gavn for på imod 300.000
husholdninger. I løbsweekenden spillede vandet
direkte en rolle, for sporet var omdannet til mudder
og mange steder som at køre i brun sæbe.
Hydro X Prix - læs mere på Formel E.dk >>>
2023 Formel E VM 9. afd. i Monaco: Dygtighed og en smule
held bragte Jaguar til toppen
Med en sejr og
en 2. plads i Monaco E-Prix til to Jaguar-drevne
racerbiler blev det på ny dokumenteret, at det
britiske bilmærke med den glorværdige fortid er helt
på toppen i årets Formel E verdensmesterskab. For
fyldte tilskuertribuner kørte Nick Cassidy sin
Envision-Jaguar ind på en fortjent førsteplads, mens
Jaguar-fabrikskøreren Mitch Evans snuppede 2.
pladsen for andet år i træk. Dermed overtog Cassidy
føringen i kørernes VM og tilsvarende er
Envision-Jaguar teamet nu på førstepladsen i
team-VM.
Monaco E-Prix - læs mere >>>
Monaco E-Prix: Ikonet på
et Formel E by-race
Når Formel E feltets 22
racerbiler lørdag d. 6. maj giver sig i kast med
sæsonens niende E-Prix, markerer det også starten på
2. halvdel af en usædvanlig spændende Formel E
sæson. E-Prix’et køres på den berømte Grand Prix
racerbane i Monaco, og netop den bane er mere ideel
til Formel E racing end nogen anden i VM-kalenderen.
Optakt til Monaco E-Prix 2023 - læs mere >>>
Mere forsidestof >>>
|
|
|