First World Test:
Aiways U6 SUV-Coupé
Køreglad elektrisk
sports crossover
Aiways selv kalder den nye
U6 for en SUV-coupé. Vi går så vidt som at kalde den
en sports-crossover, for sådan som bilerne var sat
op i forbindelse med de første internationale
prøvekørsler på varierede vejstrækninger nord og
vest for Lissabon i Portugal, var det den sportslige
køreoplevelse i traditionel forstand, der
dominerede. Men havde elbils-vægten da ingen
betydning?
First World Test: Aiways U6 - del 1 - læs mere >>>
First World Test: Aiways U6 U6
SUV-Coupé
Opfindsomme løsninger og
ressourcerigtig teknik
Den nye fuldt elektriske kinesisk byggede
Aiways U6, som kommer på markedet i sensommeren til
en pris på blot 380.000 kroner, er på mange måder
anderledes og opfindsomt skabt. Én ting er dens lave
vægt, et andet er hele basiskonstruktionen, der dog
ikke er mere opfindsom, end at den er baseret på
samme platform som den første Aiways, familiebilen
U5.
Forst World Test: Aiways U6 - del 2 - læs mere >>>
Mazda MX-30 R-EV: Mazda
nytænker igen
- og giver Wankelmotoren
nyt liv
Hvor mange andre følger
strømmen (også den elektriske), tænker man hos Mazda
som regel ud af boksen. Skyactiv teknologien
inkluderer velkendt teknik, men den optimeres, så
bilisterne får mest mulig glæde af den anderledes
tænkning. Det gælder også den nye MX-30 R-EV, som
blev præsenteret for nylig og forventes på markedet
til sommer.
Mazda MX-30 R-EV præsentation - læs mere >>>
2023 Desert X Prix:
Intens start på EXTREME.E
2023
Med en løbs-kalender, der
inkluderer 10 afdelinger, flere nye destinationer,
et nyt race set-up og ikke mindst en håndfuld ny
kørere og kører-konstellationer er EXTREME.E 2023
startet op med intense løb, masser af dramatik og
uventede resultater. I de første to afdelinger gik
finalesejrene oven i købet til to teams, der ikke
før har vundet.
EXTREME.E 1. og 2. afdeling - læs mere >>>
Biltest: Toyota
Yaris GR Sport iMT
Intelligent og sjov
på samme tid
Altså, lad os lige slå fast,
at en Toyota Yaris GR Sport er ikke det samme som en
Toyota GR Yaris. Faktisk er der op til 136
hestekræfter til forskel. Men prisen er også en
ganske anden. Ikke desto mindre er lillebror i GR
Sport serien både intelligent og sjov. Og som sådan
er den alle pengene værd, selvom man selv skal
skifte gear.
Toyota Yaris GR Sport iMT test - læs mere >>>