Le Mans efterspil: Ferrari nr. 50
diskvalificeret
Bedste dansker i 24-timers Le Mans, Nicklas Nielsen,
fik en skuffende 4. plads. Men det kunne egentlig
være ligemeget, for efter teknisk kontrol blev
bilen, han kørte, diskvalificeret på grund af 4
manglende bolte i agtervingen, Det betød, at vingen
ved høj hastighed blev presset ned i en mere vandret
position, hvilket ville kunne give en højere fart.
Ferrari har erkendt fejlen, men anerkender ikke
begrundelsen. Derved rykker alle deltagere efter 3.
pladsen en placering op.

Le Mans: Ferrari vinder igen
Ingen danskere på præmieskammelen
Det blev til endnu en stærk sejr til Ferrari. For
tredje år i træk formåede en Ferrari 499P at komme
først over målstregen i 24 timers La Mans. Det var
ikke en fabriksbil, men en Ferrari er vel en
Ferrari, hvis man er italiener. Blandt danskerne
havde forhåbningerne været store, men de fleste
oplevede nok løbet som lidt af en nedtur.
Le Mans slut
reportagen >>>

Le Mans, søndag klokken 14
Spænding i toppen i den afsluttende sprint
24-timers Le Mans har bevæget sig ind i den
afsluttende sprintfase. To timer til mål er faktisk
rigelig til at vende op og ned på topplaceringerne -
det rummer historien talrige eksempler på.
Le Mans søndag
klokken 14 opsummering >>>

Le Mans, søndag klokken 14
Trætheden banker på
Bare fordi man er kommet helskindet gennem natten
betyder det ikke, at man bliver friskere. Det har
flere måtte sande, ikke mindst Toyota-holdet på bil
nr. 8. En lille hjulbolt med den store virkning...
Le Mans søndag
klokken 14 >>>

Le Mans, søndag klokken 11:30
Den enes fejl en anden fordel
Den enes fejl en andens fordel. Denne lettere
omskrivning af en velkent talemåde beskriver præcis
hvor uforudsigelig 24-timers Le Mans er. Nu er
Nicklas Nielsens Ferrari på 2. pladsen.
Le Mans klokken
11:30 søndag >>>

Le Mans, søndag klokken 11:
Ferrari dominans i nattens muld og mørke -
men det kniber for danskerne
Natten kan være hård i Le Mans. Det er her man
typisk får skildt fårene fra bukkene, men sådan er
det ikke helt i år. Alligevel er det så småt ved at
ligne endnu et Ferrari løb, for i skrivende stund er
der Ferrari'er på de tre første placeringer. Men det
kniber for danskerne.
Le Mans klokken
11 søndag >>>

Le Mans, klokken 22:
Spredning i danskerbilerne
Der kan ske meget på kort tid i et 24 timer langt
løb. Uventede begivenheder møblerer om på
positionerne, men det er stadig meget, meget tæt.
Le Mans klokken
22 lørdag >>>

Le Mans: De første timer:
Dansk dominans
Man kan godt kalde det dansk dominans, når de to
bedst placerede biler i årets Le Mans har hver deres
danske kører på holdet.
Le Mans klokken
19 lørdag >>>

Pascal Wehrlein er Formel E verdensmester for
Porsche men debuterer i Le Mans
3 minutter
Pascal er regerende Formel E verdensmester for
Porsche men debutant i 24-timers Le Mans. Vi har
talt med Pascal Wehrlein om nogle af de store
forskelle, der er på den fuldt elektriske racerserie
og et 24 timer langt udholdenheds race med tre mand
på hver bil.

Sébastien Buemi - Toyota - om strategi
6 minutter
Sébastien Buemi og Toyota opfattes af mange som stor
favorit til Le Mans sejren efter fire gang at have
scoret sejren. Vi har talt med Sébstien Buemi om
strategi og ikke mindst hans evne til at skifte
strategi på et split sekund i Formel E såvel som et
24 timer langt Le Mans race.

Frederik Vesti tror på en topplacering i Le Mans
6 minutter
Frederik Vesti kører Hypercar i 24-timers Le mans.
Han kvalificerede sin Cadillac til 8. startposition,
men har farten til top-3. Det og meget andet
fortæller han i samtalen med ham inden starten.

Roger Penske - en af de betydeligste personligheder
i global motorsport
6 minutter
Ingen person har betydet mere for amerikansk
motorsport i enhver sammenhæng end Roger Penske.
Roger Penske er 88 år gammel og i samtalen med et af
verdens allerstørste motorsportsikoner fortæller han
om sin passin og giver et lille indblik i
hemmeligheden bag hans utallige succes'er. I Le Mans
er det Penske teamet, der i samarbejde med Porsche
står for det ikoniske tyske bilmærkes deltagelse.

|