First
Nordic Testdrive: Subaru XV
Ny kompakt SUV kan sætte dagsordenen
Efter vores første møde med den nye Subaru XV står
det klart: Den bil kunne sætte dagsordenen for
kompakte SUV’er i Danmark – forudsat at markedet
opdager, at den er der. Det gør ”markedet” ikke
nødvendigvis, for den på mange måder konservative
japanske industrigigant, der før hed Fuji Heavy
Industries, har sin egen måde at drive forretning
på.
Subaru XV First World Test del 1 - læs mere >>>

First Nordic Testdrive: Subaru XV
Fænomenale køreegenskaber
Da den nye Subaru Levorq blev præsenteret for to år
siden var vi ikke sene til at klassificere den som
en af de allerbedst kørende biler blandt
mellemklasse crossovere. Om den nye Subaru XV kan vi
sige det samme, blot i klassen for kompakte eller
mellemstørrelse SUV’er. Den er fin i terræn, men på
landevejen er den noget nær enestående.
Subaru XV First World Test del 2 - læs mere >>>

Biltest: Suzuki Swift 1,2 DualJet Mild Hybrid
Turbotryk savnes – ikke nødvendigvis…
I forbindelse med de første internationale
testkørsler af den helt nye Suzuki Swift tilbage i
marts måned, var der alene mulighed for at prøve
bilen med den nye 112 hestes 3-cylindrede Boosterjet
benzinmotor. Nu er bilen landet i Danmark og vi var
nysgerrige efter, at prøve den med den mindre
kraftfulde men mere retlinede 1,2 liters Dualjet
benzinmotor UDEN turbolader.
Suzuki Swift 1,2 Dualjet test - læs mere >>>

Biltest: BMW M2 Coupé
Racerbil til hverdagsbrug
Det kan lyde som en lidt fortærsket overskrift, men
vores oplevelse var, at BMW’s M2 udgave af den
kompakte 2-serie Coupé er forbavsende komfortabel på
almindelig landevej. Så komfortabel, at ingen
behøver fravælge bilen af frygt for, at den bliver
uudholdelig i hverdagen. Det gør den næppe –
tværtimod.
BMW M2
Coupé test - læs mere >>>

Biltest: Hyundai i30 1,0T-GDi Premium
Mindre kan også gøre det
Den billigste udgave af den nye og eminente Hyundai
i30 koster blot 200.000 kroner og for nylig stillede
vi skarpt på udgaven med 110-hestes dieselmotor, som
koster cirka halvanden gang så meget. Men mindre kan
gøre det, uden at man behøver gå på kompromis med
udstyret.
Hyundai i30 1,0T-GDi 120 hk test - læs mere >>>
