- dit motormagasin på nettet i samarbejde med danske radiostationer

Hør motorprogrammet hver uge - klik hér og se hvordan

 

Forsiden Nyheder Biltest Motorsport Diverse Kort nyt







 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Biltests

 Biltest arkiv Flere prøvekørsler >>>

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

BMW 730d aut. sedan: Gennemtænkt flagskib

Den nye 7-serie BMW er gennemtænkt. Det forventer man også af en bil, der i billigste version koster 1,6 millioner kroner. Men det unikke ved BMW’en er, at den målrettet er tilpasset den kategori af kunder, der ikke vil gå på kompromis med unikke dynamiske køreegenskaber og kørekomfort på samme niveau – og samtidig synes at det er helt OK, hvis der også er taget behørigt hensyn til miljøet.

BMW 730d Sedan test - læs mere >>>


Renault Talisman Sport Tourer dCi 160 EDC

Design og praktik går hånd i hånd

Renault har skabt en fabelagtig designlinje. Ikke dermed sagt, at alle falder for de på én gang påtrængende og elegante designs, som den franske bilfabrik har sat i produktion i de seneste år, men mange gør og stationcar-udgaven af den store Renault Talisman trækker næppe gennemsnitsbegejstringen nedad.

Renault Talisman Sport Tourer test - læs mere >>>


Alfa Romeo Giulietta 1,6 JTDm TCT Super

Ny diesel + TCT: Køreværdi for alle pengene

Alfa Romeo Giulietta er lille i sammenligning med den meget roste og helt nye Alfa Romeo Giulia. Men det er prisen også. Faktisk kan man få den nye faceliftede Giulietta for blot 287.000 kroner – men bruger man et halvt hundrede tusinde mere får man også mere spas for pengene.

Alfa Romeo Giulietta 1,6 JTDm test - læs mere >>>


SEAT Ibiza 5d Style 1,0 TSI: Forbedret kvalitet, fint maskineri – og attraktiv pris

Det er halvandet år siden, vi sidste gang gik under lakken på en SEAT Ibiza. Siden da har den populære spansk inspirerede kompaktbil undergået en kraftig overhaling og det kan både ses og mærkes.

SEAT Ibiza Style 1,0 TSI test - læs mere >>>


Ford Focus 5d 1,0 EcoBoost Powershift Titanium

Dynamisk udstyrsstykke

Ford Focus har hen ad vejen fået hård konkurrence. Derfor forbedrede man bilen gennemgribende for et par år siden og med Titanium udstyr, den virile prisbelønnede 125-hestes 1-liters motor i maskinrummet og Powershift dobbeltkoblings automatgear får man både en meget velkørende bil men også masser af udstyr for pengene.

Ford Focus 1,0 EcoBoost Aut. test - læs mere >>>

 

BMW 220i Cabriolet:

Topløs elegance - med bid i asfalten

De allerfleste cabrioleter kommer til verden ved, at man populært sagt skærer taget af en lukket bil, udstyrer den med kaleche eller foldetag og siden kæmper en udfordrende kamp for at plads til det hele – og ofte er det køreegenskaberne, der betaler prisen. Det gælder ikke BMW 220i Cabriolet.

BMW 220i Cabriolet test - læs mere >>>


MINI Cooper Cabrio

Topløs, lækker - og lidt fræk

Ud over de associationer, en sådan overskrift lægger op til, er ordene velvalgte. Den lethed og den frihedsfølelse, vi mennesker har mulighed for at realisere på varme sommerdage i trygge omgivelser, er præcis den samme, som kendetegner MINI Cooper Cabrio og som den, nok så vigtigt, lægger op til at benytte.

MINI Cooper Cabrio test - læs mere >>>


Toyota Land Cruiser 150 2,8 D-4D T4 aut.

Nyt blod til ørkenens ukronede konge

Toyota Land Cruiser er ørkenens ukronede konge. Men en Land Cruiser har også et liv uden for ørkenen. De ting tilsammen krævede et nyt maskineri og det er præcis, hvad Toyota har givet den: De har gjort op med fortiden, sendt de hidtidige 2,5 og 3,0 liters dieselmotorer på pension og erstattet dem med en ny økonomisk og lavt forurenende turbodiesel.

Toyota Land Cruiser test - læs mere >>>


Hyundai ix20 1,4 Trend: Funktionel, sporty

- og endnu mere harmonisk

Beskedne 90 hestekræfter under motorhjelmen, ikke præcis en ”her kommer jeg” udstråling, og alligevel er Hyundai ix20 ikke så dum endda. Især ikke når man lader den udfolde sig, hvor dens egenskaber sættes på prøve.

Hyundai ix20 1,4 Trend test - læs mere >>>


Hyundai i20 Active Cross 1,0T GDi Trend

Sjov og gennemført

Det er ikke ualmindeligt, at en bilfabrik skaber nogle ekstra høje ”cross” versioner af velkendte bilmodeller. Men typisk handler det om, at øge frihøjden 1-2 cm. I Hyundais tilfælde er man gået anderledes drastisk til værks og den særlige Active Cross udgave af i20 modellen har en forøget frihøjde på ikke mindre end 4 cm.

Hyundai i20 Active Cross test - læs mere >>>


Flere prøvekørsler >>>

Motorsiden.dk udgives og redigeres af Søren Clauding

© Motorsiden: Søren Clauding. Kontakt