- dit motormagasin på nettet i samarbejde med danske radiostationer

Hør motorprogrammet hver uge - klik hér og se hvordan

 

Forsiden Nyheder Biltest Motorsport Diverse Kort nyt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Korte nyheder


 Flere korte nyheder >>>

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Biler og motor:
Juni 2019
Endnu større 8-serie Coupé fra BMW
BMW har afsløret de første billeder af den helt nye BMW 8-serie Gran Coupé, som er en firedørs luksussportsvogn. Den nye model er udviklet sideløbende med BMW 8-serie Coupé og Cabriolet samt sportsvognen BMW M8 GTE. Bilen lanceres i Danmark til september. BMW 8-serie Gran Coupé er et eksempel på BMW’s nye designsprog. Kendetegnende for den nye Gran Coupé er et lavt tyngdepunkt, perfekt vægtfordeling, letvægtskonstruktion med aluminium, magnesium og kulfiberforstærket plast samt en meget aerodynamisk konstruktion.Oceaner af plads. Den nye Gran Coupé deler naturligvis en del detaljer med BMW 8-serie Coupé og Cabriolet. Det sted, hvor der virkelig opleves en forskel er fra A-stolpen og bagud. Akselafstanden er 20,1 cm længere end Coupé-udgaven. Bilen er 23,1 cm længere, bredden er vokset 3 cm og Gran Coupé er 6,1 cm højere.
Læs vores prøvekørsel af BMW M850i Coupé >>>


Ny højteknologisk Peugeot 2008
Peugeot har offentliggjort en lang række detaljer om den kommende nye 2008 model, der lanceres i begyndelsen af 2020.Den nye Peugeot 2008 er udstyret med den nyeste generation af Peugeot i-Cockpit 3D samt adskillige køreassistentsystemer, der er udviklet med baggrund i den bedste teknologiske know-how, som Peugeot har at tilbyde. Dette betyder desuden, at den nye 2008 fra start vil blive tilbudt med tre forskellige drivmidler: El, benzin eller diesel. Den nye Peugeot 2008 er baseret på PSA-gruppens nyeste platform, CMP (Common Modular Platform), der er udviklet til B- og C-segment biler. Den har en længde på 4,30 m og en akselafstand på 2,60 m, hvilket giver en bagagerumsvolumen på 434 liter, uanset hvilken motor den er udstyret med. Bunden har to forskellige positioner (afhængigt af version), hvilket giver muligt for et helt plant gulv, når bagsæderne er foldet ned.

Ny VW Passat lander i september
Den nye VW Passat lander på det danske marked i september måned og allerede nu kan man oplyse priserne på den store mellemklassebil - 325.000 kroner koster den billigste version. Den nye Passat har en dybere kølergrill, en ændret frontkofanger, nydesignede LED-forlygter og LED-kørelys og den kan også fås med de nye avancerede adaptive IQ.LIGHT LED-matrix-forlygter til 42.000 kroner. Nyt er også assistentsystemer som Emergency Steering Assist, Predictive fartpilot og et Lane Assist-system med forbedret kamera, der er en del af det nye Travel Assist, der gør Passat i stand til at være delvist selvkørende ved hastigheder på op til 210 km/t, alt imens en opgraderet undervogn og optimerede drivlinjer sikrer højere kørekomfort, god køredynamik og lavere forbrug.




Maj 2019

100 år i Danmark: 100.000 kroner i rabat
I år er det 100 år siden, at Ford kom til Danmark. Faktisk åbnede Ford i 1919 sin første samlefabrik på det europæiske fastland i Heimsdalsgade på Nørrebro, hvor man producerede Ford T-biler på landets første samlebånd. I 1924 udvidede man til en langt større samlefabrik i Sydhavnen, der både producerede Ford T og Ford A. Ford Danmark fejrer jubilæet med store rabatter på fx den nye Mondeo ST-Line.
Tilbuddet omfatter både 5-dørs- og stationcar-udgaven af Mondeo ST-Line med Fords 2,0-liters EcoBlue-dieselmotor med 150 hk og 6-trins manuelt gear. Begge modeller fås nu med en besparelse på 100.000 kr., så 5-dørs-modellen fås til 340.315 kr., mens stationcar-modellen fås til 359.350 kr. Den nye Mondeo ST-Line leveres med masser af standardudstyr, der blandt andet inkluderer body styling kit, sportsundervogn, fartpilot, navigation og DAB+-radio, bakkamera, 2-zoners klimaanlæg, vognbaneassistent, parkeringassistent, dellæder og 10-vejs elbetjent førersæde med memoryfunktion og røde syninger, sort loftsbeklædning, 18” alufælge, regnsensor, opvarmet forrude samt nøglefri start og døre.Kampagnen kører til og med den 30. maj 2019. Priserne er inklusiv levering og Ford Forsikring den første måned.
Ford prøvekørsler - find dem hér >>>


10 års garanti på fabriksny Fiat
I år kan Fiat fejre 120 år på markedet som italiensk bilproducent, og i den anledning tilbyder den danske importør hele 120 måneders fabriksgaranti ved finansiering på alle Fiats modeller “Som én af verdens førende bilproducenter føler vi et ansvar for at sikre vores kunder den bedst mulige købsoplevelse samt skabe innovative løsninger og produkter til markedet. Derfor så vi en oplagt mulighed for at benytte vores fabriksgaranti på en positiv måde i forbindelse med vores jubilæum og samtidig kombinere det med et godt tilbud på finansiering, der ikke før er set på markedet”, siger Jonas Lichtenberg, marketingchef hos FCA Denmark. Fiats finansieringsmodel indebærer en lav månedlig ydelse, som strækker sig over 108 måneder, hvor den sidste rate svarer til en forudbestemt restværdi på bilen. Det vil sige, at man i slutningen af denne finansiering enten kan betale den endelige ydelse og sikre ejerforholdet af bilen, eller sælge bilen og lade lånet indfri.
Fiat prøvekørsler - find dem hér >>>
Med tilbuddet om 10 års garanti følger en finansierings mulighed for den seneste Fiat 500 Pop, som nu kan finansieres til 1.500 kr./md.
Ford Danmarks 100 års fødselsdag på nettet

I juni måned fejrer Ford i Danmark virksomhedens 100 års fødselsdag. Det er en enestående historie, den amerikanske virksomhed satte gang i tilbage i 1919, bl.a. med samlefabrik i Danmark, der ikke alene forsynede danskerne med biler. I anledning af fødselsdagen eller jubilæet, burde man måske snarere kalde det, har Ford lagt historien på nettet.

 

Følg dette link til Ford som oplevelsestema >>>

 

og

dette link, hvis det gælder 100 årsjubilæet >>>


Læs vores seneste prøvekørsel af en Ford: Active versionen af Årets Bil i Danmark 2019, Ford Focus >>>


April 2019


Udstødningsfri taxikørsel i Toyota Mirai

Nu vil det i København være muligt, at bestille en taxi, der ikke forurener nærmiljøet, hverken med skadelig udstødning eller unødig støj. Toyota har nemlig med leveret 8 Toyota Mirai til taxiselskabet DrivR og de bliver omgående taget i brug af selskabet, som har en grøn profil og alene satser på miljørigtig transport. En Toyota Mirai er en brintbil, dvs. en elbil, som får sin strøm fra det medbragte brændselscelleanlæg. Og brændselsceller omdanner som bekendt brint til elektricitet - og foranlediger alene rent vand som motorens udstødning. De otte Mirai er blot de første af en politisk satsning på at nedsætte forureningen i det nære bymiljø. Er brinten produceret miljørigt, er helhedsbilledet på længere sigt til gavn for miljøet på ethvert niveau. En taxi kører typisk 6 gange så meget som en privatbil. Bilerne blev overrakt ved en lille seremoni i Københavns Havn med tilstedeværelse af Transportminister Ole Birk Olesen (billedet), der fastslog, at det var regeringens plan at udbygge antallet af udstødningsfri hyrevogne ikke bare i København men i hele landet. Hvis man vil hentes i en af de lydløse og miljørigtige taxi'er, skal man downloade DrivR's app og bestille derfra. Bilerne kan ikke bestilles via telefon.

Læs vores test af Toyota Mirai hér >>>


Marts 2019


Ny kraftfuld Ford Transit Custom Sport
Ford har løft
et sløret for de fornyede Ford Transit Sport-varebiler, der blandt andet tæller en optimeret version af Transit Custom Sport – den stærkeste hidtil. Den nye Ford Transit Custom Sport yder 185 hk med et drejningsmoment på 415 Nm, der naturligt nok giver en endnu mere sportslig køreoplevelse. Ud over en ny Transit Custom Sport har Ford også løftet sløret for en optimeret Transit Connect Sport, der sidste år blev præsenteret på IAA-varebilsmessen i Hannover. Den nye Transit Connect Sport lander med en 1,5-liters EcoBlue-dieselmotor med manuelt gear og 120 hk. Sidste år steg salget af Transit Custom Sport i Europa med hele 58 procent, sammenlignet med året før. Modellens øgede salg bidrog til, at Ford i 2018 leverede det bedste europæiske varebilssalg i 25 år. Intet mindre end 380.900 varebiler blev i alt solgt i 2018 på tværs af Fords 20 største europæiske markeder. Også i Danmark styrkede Ford sin position i 2018. Salget af nye person- og varebiler fra Fords forhandlere steg i 2018 med 6,8 procent i forhold til 2017, og Ford holder dermed sin position som et af de bedst sælgende og mest populære bilmærker i Danmark. Den nye Ford Transit Custom Sport og Ford Transit Connect Sport forventes lanceret i Danmark september 2019.

Porsche Cayenne nu som coupé

Porsche udvider sin Cayenne-familie: Tredje generation af den succesrige SUV-modelrække suppleres med en endnu mere sportslig model – Cayenne Coupé. ”Coupé-modellen indeholder alle de tekniske highlights ved den aktuelle Cayenne, men har takket være et endnu mere dynamisk design og nye tekniske detaljer en mere progressiv, atletisk og følelsesbetonet positionering”, siger Oliver Blume, som er administrerende direktør hos Porsche AG. Højdepunkterne ved den nye Cayenne-model omfatter blandt andet en skarpere form med sin helt egen bagende, en adaptiv hækspoiler, enkeltsæder bagi og to forskellige tagkoncepter – et panoramatag med fast glas som standard og et kulfibertag som ekstraudstyr.

PSA trillingerne er "Årets Varebil 2019"

Det blev de tre kompakte og fleksible små varebiler fra PSA-gruppen, søstermodellerne Citroën Berlingo, Opel Combo og ikke mindst Peugeot, der scorede hædersbevisningen, "Årets Varebil 2019". Det blev afsløret i forbindelse med åbningen af Transportmessen i Herning, som da også udstiller såvel de tre topscorere som de øvrige nominerede i de dage messen finder sted. Motorsiden.dk's redaktør indgik i juryen bag kåringen, som officiel foretages af MKD, Danske Motorjournalister, og kan kun billige resultatet. Det var også hans top-nominerede bilmodel/er pga. bilernes alsidighed, fleksibilitet (de findes bl.a. i to længder) og individuelle designudtryk. Bl.a. er det første gang, at Peugeots såkaldte i-Cockpit kan ses i en varebil. Her er pointfordelingen blandt de fem nominerede:

1. Citroën Berlingo, Opel Combo, Peugeot Partner, 65 points.

2. MAN e-TGE og VW e-Crafter (søstermodeller), 45 pts.

3. Mercedes Sprinter, 37 pts.

4. Toyota RAV4, 27 pts.

5. Ford Transit Connect, 26 pts.

De tre søsterbiler fra PSA, fra venstre: Peugeot Partner, Citroën Berlingo og Opel Combo.

 

Peugeot Partner.

 

Opel Combo.

 

Citroen Berlingo.

Læs også >>>

Motorsport:


2. juni 2019


WRC i Portugal: Anden sejr til Tänak og Toyota
For anden gang i træk lykkedes det Toyotas Ott Tänak at køre sejren hjem i et VM-rally. Det skete, da han søndag eftermiddag vandt 7. afdeling af World Rally Championship i sin Toyota Yaris. Selvom det på papiret så let ud, Tänak førte i det store hele fra start til mål, var han såvel som en række andre kørere under ustandselig pres fra uforudsete begivenheder som fx. da den højre forreste støddæmper brød sammen på estlænderens Yaris WRC lørdag eftermiddag. Tilsvarende skete for team-kollegaen, Jari-Matti Latvala, men han kom alene videre i rallyet efter de såkaldte Rally 2 regler. Hyundais Thierry Neuville startede forsigt efter den voldsomme ulykke i Chile, hvor hans i20 Coupé WRC slog en 7-dobbelt saltamotale, og skulle have haft opbakning af de to team-kolleger, Sebastien Loeb og Dani Sordo, men begge deres biler fik tekniske problemer som satte den op imod en halv time bagud og deres rolle var reduceret til taktisk kørsel, som sinkede den VM-førende og regerende verdensmester, Sebastien Ogier i Citroën C3 WRC. Da målrampen blev nået var Neuville avanceret til 2. pladsen med Ogier på 3. pladsen - hvorved franskmanden kunne bevare sin VM-føring, fordi han også scorede max points på den afsluttede powerstage. Tänak er nu nr. 2 i VM, blot 3 points efter Ogier.
Ott Tänak bevarede alle Yaris'ens fire hjul solidt på jorden i Portugal - det meste af tiden, i hvert fald.

12. maj 2019


WRC: Ott Tänak og Toyota vinder i Chile

Efter et par vanskelige rallyes lykkedes det i denne weekend for Toyotas Ott Tänak i Toyota Yaris WRC at sejre i Rally Chile og dermed avancere til 2. pladsen i VM-kampen. Det var første gang nogensinde, at et VM-rally fandt sted på chilensk grund og det var derfor ukendt terræn for alle deltagerne. Det rykkede imidlertid ikke på kampen i toppen af mesterskabet, måske med en enkelt undtagelse, for Hyundais Thierry Neuville oplevede den værste rulletur i nyere tid. Ikke færre end 7 gange slog i20 Coupé WRC raceren saltamotale, inden den faldt til ro som noget, der mest lignede et bilvrag. Heldigvis kom ingen af kørerne noget alvorligt til. Tänak havde på det tidspunkt et godt forspring i rallyet, men Neuville øjnede en mulighed for at indhente Toyota'en og så gik det galt. Sebastien Ogier kørte et godt rally og placerede sin Citroën C3 WRC på 2. pladsen og den tidligere 9-dobbelte verdensmester, Sebastien Loeb, kørte sin Hyundai ind på 3. pladsen. Sammenlagt fører Ogier nu VM-kampen for kørere foran Tänak og Neuville, alt imens Hyundai fortsat fører VM for konstruktører, men såvel Toyota som Citroën er rykket tættere på. Næste VM-afdeling finder sted sidst i maj og som altid publiceres Eurosports LIVE udsendelsestider her på Motorsiden.dk.

Ott Tänak vandt Rally Chile i sin Toyota Yaris WRC.


F1: Hamilton vinder i Spanien - MAG 7.

Lewis Hamilton tog søndag eftermiddag omgående føringen i det spanske Grand Prix på Catalunia racerbanen nær Barcelona - og så sig siden ikke tilbage. Han vandt løbet, som var den syvende sejr i træk for Mercedes. Team-kollegaen Valtteri Bottas cementerede Mercedes' dominerende position ved at blive nr. 2, alt imens Max Verstappen i Red Bull Honda tog 3. pladsen. Kevin Magnussen kørte et godt løb og sluttede som så ofte som den bedste af resten - efter Mercedes, Red Bull og Ferrari - på 7. pladsen. Sammenlagt fører Hamilton foran Bottas i VM-kampen, de har hver især næsten dobbelt så mange points som Verstapen på 3. pladsen. Kevin Magnussen ligger i VM på 7. pladsen.


 4. maj 2019


Toyota verdensmester i Super-sæsonen

Toyota vandt lørdag verdensmesterskabet i langdistance racing, da de triumferede i 6-timers løbet på den belgiske Grand Prix bane, Spa-Francorchamps. Det er anden gang Toyota er blevet verdensmester i en serie for LMP1 racersportsvogne, hvor såvel Audi og senest Porsche har domineret. Begge de to tyske bilmærker valgte imidlertid at forlade verdensmesterskabet i halen på VW-dieselskandalen og ingen andre fabriksteams vovede at tage kampen op imod det japanske bilmærker, der var hurtigere end de to tyske bilmærker, men havde vanskeligere ved at omsætte hurtigheden til sejr. De betød ikke at Toyota kom sovende til titlen, som i første omgang er team-mesterskabet. Reglementet blev nemlig tilpasset, at flere ikke-fabriksteams kunne være konkurrencedygtige. Især kom hverken Toyota eller de øvrige deltagere sovende til resultatet i lørdagens løb, hvor man for første gang i nyere tid oplevede voldsomt snevejr. Løbet blev af samme grund rødflaget 11 minutter inden de 6 timer var gået. Ved samme lejlighed vandt Porsche, der fortsat deltager i GTE-klassen med bl.a. danske Michael Christensen som en af kørerne, team-mesterskabet. For begge teams vedkommende var sejren helt unik, fordi den indeværende sæson er den første og formentlig eneste Super-sæson nogensinde, fordi sæsonen startede sidste forår, netop på Spa-Francorchamps racerbanen og inkluderede med 24-timers Le Mans i juni 2018, og slutter med 24-timers Le Mans i juni 2019.

 

Fernando Alonso, Sebastien Buemi og Kazuki Nakajima i snevejret på vej mod sejren i 6-timers-løbet på Spa-Francorchamps. Holdet er meget tæt ved også at vinder Super-VM-titlen for kørere, men de må vente til 24-timers Løbet i Le Mans i juni.


 31. marts 2019


F1 i Bahrain: Sejr til Hamilton - MAG 13.

Lewis Hamilton vandt søndag 2. afdeling af Formel 1 verdensmesterskabet på banen i Bahrain. Charles Leclerc lå længe til det, der ville have været hans første Grand Prix sejr, men hans Ferrari motor voldte problemer i løbets sidste fase og han sluttede på 3 pladsen. Nr. 2 blev Hamiltons Mercedes team-kollaga, Bottas, som for nylig vandt sæsonens første Grand Prix. Kevin Magnussen startede fra 6. pladsen, men var ikke i stand til at fastholde placeringen og sluttede løbet som nr. 13.


WRC på Corsica: Op og ned i VM-stillingen

Det har været en uforudsigelig og begivenhedsrig start på dette års rallyverdensmesterskab. Få points skilte VM-toppen blandt såvel kørere som producenter, da man i weekenden begav sig til den smukke franske Middelhavsø, Corsica, for at afvikle 4. afdeling af World Rally Championship. Forinden førte Toyota konstruktør-mesterskabet og teamets mest succesrige kører, Ott Tänak var på førstepladsen blandt kørerne. Nu er begge på 3. pladsen efter et dramatisk opgør i det franske rally. Først førte Tänak, men en punktering lørdag eftermiddag sendte ham ned på det, der for ham blev en 6. plads i mål. Derpå var Ford's Elfyn Evans i spidsen, men Hyundais Thierry Neuville overhalede englænderen lørdag eftermiddag. Søndag formiddag kom Evans stærkt tilbage og efter en middelmådig indsats fra Neuville på den afsluttende "powerstage", lå det lige til højrefoden for Evans at vinde rallyet. Men på en ligeud strækning på hastighedsprøven, der bogstaveligt blev kørt på kanten af Middelhavet, borede en sten sig ind i Ford'ens højre fordæk, som punkterede. Derved tabte Evans såvel sejren som en mulig 2. plads - hvilket Neuville og Citroëns regerende verdensmester, Sebastien Ogier lukrerede på. Neuville vandt og overtog føringen i VM (ligesom Hyundai), og Ogier blev nr. 2 og bevarede sin 2. plads i VM (ligesom Citroën). Næste afdeling af WRC finder sted i Argentina sidst i april. WRC dækkes af Eurosport og TV-kanelen 6'eren og udsendelsestiderne publiceres her på Motorsiden.dk i ugen op til rallyet.

Elfyn Evans i Ford Fiesta lå til at vinde Rally France da han punkterede få kilometer fra målstregen.


17. marts 2019


F1 premiere i Melbourne: Bottas sejr - MAG 6.

Årets Formel 1 verdensmesterskab startede søndag morgen traditionen tro i Albert Park i den australske millionby, Melbourne. Og det viste sig hurtigt, at styrkeforholdet i Formel 1 er stort set uforandret. Sejren i Australiens Grand Prix gik nemlig til Mercedes, omend køreren ikke var den regerende verdensmester, Lewis Hamilton, men team-kollegaen Valtteri Bottas. Hamilton sluttede dog på 2. pladsen til trods for en beskadiget vognbund, som nedsatte racerens fart under løbet. Nr. 3 blev en Honda-drevet Red Bull racer med Max Verstappen bag rattet. De to Ferrari racere med Vettel og Leclerc havde vanskeligt ved at holde samme fart som bilerne i spidsen. Det samme havde Kevin Magnussen i sin Haas-Ferrari, men danskeren formåede dog, at bringe bilen i mål på 6. pladsen, som alt andet lige var udtryk for, at han var "den bedste af resten". Det er tankevækkende, at Kevin Magnussen var den sidste mand på omgangshøjde med Bottas og at halvanden minut skilte ham og den vindende finne, da mållinjen blev nået. Det var iøvrigt i Melbourne, danskeren scorede sit hidtil bedste Formel 1 resultat, da han blev nr. 3 i 2014 - det første race ud af indtil nu 82 Grand Prix starter. Det australske Grand Prix var 1. afdeling af ialt 21 løb i 2019, så der er lang vej, inden finalen finder sted i Abu Dhabi d. 1. december.

Kevin Magnussen blev 6'er i Melbourne.


10. marts 2019


WRC: Ogier og Citroën vinder Rally Mexico
Den 6-dobbelte og regerende verdensmester i rally, franskmanden Sebastien Ogier og co-driver Julien Ingrassia kørte søndag aften, dansk tid, sin Citroën C3 WR til sejr i 3. afdeling af World Rally Championship, Rally Mexico. Rallyet fandt sted i op til 2,7 kilometers højde og var præget af adskillige afkørsler og tekniske problemer. Kun fire deltagere var i en reel vinderposition, da der blev taget hul på søndagens hastighedsprøver i det 312 kilometer lange rally nær bjergbyen Leon. Trods den utaknemmelige opgave at skulle rydde det øverste lag af de rå grusvej på rallyets første dag som første bil på vejen, formåede Toyotas Ott Tänak at køre sin Yaris WRC i mål på 2. pladsen, fulgt af Fords Elfyn Evans. Hyundais Thieey Neuville kom i mål som den fjerde af de fire bilproducenters topplacerede kørere. Sammenlagt fører Tänak og Toyota fortsat VM-kampen, mens Citroën og Ogier har passeret Hyundai og Neuville, og de er nu på 2. pladsen i VM. Næste rally finder sted på Corsica om tre uger.det vises til dels LIVE på Eurosport og udsendelses tiderne publiceres sædvanen tro her på Motorsiden.dk.

Ogier og Citroën vandt Rally Mexico.

17. februar 2019


WRC: Tänak og Toyota vinder Rally Sweden

Den estiske rallykører, Ott Tänak, tog en overbevisende sejr til sig selv og Toyota i Rally Sweden - 2. afdeling af World Rally Championship, Verdensmesterskabet i rally. Tänak kørte et fejlfrit løb på udfordrende is- og snebelagte skovveje, der imidlertid i kraftigt tøvejr var omdannet til en mellemting mellem mudder, sjap og tøsne. Tänak vandt ved samme lejlighed også den afsluttende Powerstage i sin Toyota Yaris WRC med en ligeså overbevisende sejrsmargin: I rallyet var han 53,7 sekunder foran nr. 2, Esapekka Lappi, der har forladt Toyota til fordel for Citroën og nu kvitterede for den franske bilfabriks tillid. Og på Powerstagen var forspringet 3,5 sekunder. Lappi fastholdt 2. pladsen i allyet i et snævert opgør med sidste års VM 2'er, Thierry Neuville i Hyundai og kom i mål 3 sekunder hurtigere end belgieren. I rallyet deltog også den 9-dobbelte verdensmester, Sebastien Loeb, som blev nr. 7 i sin Hyundai i20 WRC, og som et kuriosum deltog også verdensmesteren fra 2000 og 2002, Marcus Grönholm - hans mål var at gennemføre og prøve en de nye WRC-biler og havde givet sig selv deltagelsen i Swedish Rally i en Toyota Yaris WRC i anledning af sin 50-års fødselsdag sidste år. Han kørte til tider hurtigt, men skulle også prøve grænserne i snevoldene og blev sammenlagt nr. 38.

Med sejren overtog Tänak såvel som Toyota føringen i kørernes og konstruktørernes verdensmesterskab. Næste rally finder sted i Mexico fra d. 8-10. marts,


6. februar 2019


Dansk codriver vinder Rally Monte Carlo Historique

Der er tradition for, at danske deltagere klarer sig godt i den historiske udgave af Rally Monte Carlo, men siden 2002 har intet dansk hold stået øverst på podiet. Ikke desto mindre kunne danskeren Mogens Reidl som co-driver for franskmanden Badosa her til morgen og godt nok på fransk licens glæde sig over, at de to tilsammen har vundet 2019 udgaven af det prestigefyldte rally. Bedste hel-danske hold i år blev Toni Hansen og Per Brodersen på 18. pladsen. Det vindende team kørte Renault 8, mens det bedste danske hold kørte Audi 80.


Flere korte nyheder >>>

Motorsiden.dk udgives og redigeres af Søren Clauding

© Motorsiden: Søren Clauding. Kontakt