Ved midnatstid i Le Mans ser tingene sådan ud:
Generelt og LMP1:
Der kæmpes fortsat i spidsen indenfor et par omgange
mellem de tre Audier og de tre Porscher, føringen
skifter i takt med bilernes pitstop. Det virker
nærmest som et tysk sportsvognsmesterskab. Lige
efter de seks biler følger de to japanske Toyotaer.
Bedst af de to er nr. 2 med tre omgange op til den
førende bil.
LMP2:
I LMP2 klassen er David Heinemeier Hansson og hans
Ligier med nr. 30 på siden håbløst bagud. Bilen er
21 omgange efter den førende i klassen.
LM GTE Pro:
I LM GTE Pro er bedst placerede bil med dansker på
holdet fabriks Porschen med start nr. 91 på 3.
pladsen. De er på omgangshøjde med den førende
Corvette nr. 64, det kan gå hen at blive meget
spændende.
Young Driver Aston Martin’en med nr. 95 er fortsat
med og ligger på 6. pladsen i klassen. De er seks
omgange efter den førende bil, så det sidste ord er
næppe sagt i den sammenhæng, men konkurrencen er
utrolig hård i den kategori.
LM GTE Am:
I LM GTE Am er Kristian Poulsens Corvette på 12.
pladsen og næstsidst. De har 28 omgange op til den
førende bil. Det er ret umuligt ud, for at sige det
mildt.
Christina Nielsen på podiet
Dermed kan bedste danske resultat i Le Mans i år
godt gå hen og tilfalde Christina Nielsen, der i
supportløbet for Aston Martin racere i formiddag
sikrede sig 3. pladsen. Jan Struve og Jac Nelleman
blev nr. 19 ud af 37 biler. Men med al respekt
tæller deres resultater ikke helt så meget som en
placering i 24-timers løbet…
Måske er
Christina Nielsen fremtiden på racerbanen, hvad
teksten i baggrunden siger på fransk. Hun blev i
hvert fald nr. 3 i support racer lørdag formiddag. |