Endnu en
skylle skulle der til for at få feltet stabiliseret
i årets 24-timers Le Mans. Da alle troede at nu var
regnvejret drevet over, stod vandet ned i stråler
endnu engang. Samme resultat: Adskillige problemer -
men i toppen havde man lært lektien og her blev der
kørt meget stille og roligt.
Efter
godt fem timers kørsel kan ingen være i tvivl om at
i rå fart og med det nødvendige hensyn taget til
brændstofforbruget, er det Toyota, der er kommet
bedst i mål.
Fem timer
er tilstrækkeligt til at udligne forskellene og med
et forspring på et minut, er der lagt op til en sejr
med over en omgangs forspring. Hvis, og sådan et er
der altid, at teknikken står distancen. For hvad
hjælper det at kunne køre hurtigst med mindst muligt
energiforbrug, hvis ikke man når målstregen.
Svaret
gives klokken 15:00 søndag eftermiddag. Og så er der
kørernes indsats.
Den
begynder stille og roligt at få indflydelse på
løbets gang. Stefane Sarrazan er en dreven
langdistancekører og Alexander Wurz har også klaret
opgaven hos Toyota til perfektion. Spørgsmålet er,
om en Tom Kristensen med erstatningsbil og -kører
kan indhente den førende Toyota...
Tom
Kristensen manøvrerede Nr. 1 Audi'en rundt på den
regnvåde racerbanen med samme præcision som i den
afgørende time af sidste års Le Mans race. Hans
racer, som i øjeblikket køres af Lucas di Grassi,
ligger skiftevis på 3. pladsen og på 4. pladsen.
Lidt afhængig af pitstopsekvens. Bilen de slås imod
er Porsche nr. 20, i øjeblikket med Brendon Hartley
i cockpittet.
Imellem
dem om de førende Toyota ligger Audi nr. 2 med
Benoit Treluyer i cockpittet. Men bemærk: Afstanden
fra nr. 1 til 4 er ganske få minutter. Tænk på hvad
endnu en regnskyl vil kunne gøre... |