Efter en
times tid med safetycar er 24-timers Le Mans igang
igen. Og håbet om en fortsat tvekamp mellem Audi nr.
1 og Toyota nr. 7 er sat lidt på stand-by.
Et
strategisk pitstop efter safety-car fasen endte lidt
i panik hos Toyota. Da et besværligt højre baghjul
skulle afmonteres, røg lidt af hækpartiet. Da det
skulle skiftes, voldte det også knuder. Og dermed
fik Audi nr. 1, kørt af side års vinderhold, påny et
lille åndehul.
Og ved
samme lejlighed avancerede Tom Kristensens Audi nr.
2 til 2. pladsen.
Toyota-holdet har imidlertid vist, at de var mere
end konkurrencedygtige. Hvis man nu kan styre
adrenalinet er der udsigt til at tvekampen
genoptages om nogle timer...
DeltaWing ude
Den
særprægede Nissan DeltaWing er nu ude af racet.
Effektivt placeret i barrieren, formentlig fordi
fordækkene ikke var varme nok efter safetycar
perioden. Der er tale om ganske smalle fordæk, der
løser en ganske stor opgave. Derfor er det vigtigt
at effektiviteten er optimal. Det var den ikke.
Så smalle er DeltaWing fordækkene.
Safetycarfasen har betydet at David Heinemeier er
nede på 3. pladsen i LM P2. Det er tænkeligt at
Morgan-Nissan'en har fået et større
"service-eftersyn", så det vil vare et stykke tid
inden den påny skal igennem den store pitstoptur.
Jan
Magnussens Corvette er fortsat 5'er. Jan har lidt af
forkølelse og åndedrætsbesvær. Men ser ud til at
klare opgaven på banen helt som forventet.
Aston
Martin-teamet: Status Quo. Intet andet at sige. Det
går bare slet ikke... |