- dit motormagasin på nettet i samarbejde med danske radiostationer

Hør motorprogrammet hver uge - klik hér og se hvordan

 

Forsiden Nyheder Biltest Motorsport Diverse Kort nyt





  

      

   



 


  

  



  

 

 

24 timers Le Mans præsenteres

i samarbejde med GOODYEAR

2024

på Motorsiden.dk

24-timers Le Mans på Motorsiden.dk



Toyota nr. 7 fører Le Mans og kan have fordel af den tidsstraf, som ferrari nr 51 fik for at påkøre den ellers førende Toyota nr. 8.

24 timers Le Mans 2024

Slutspurt i regnvejr


Af Søren Clauding – 16. juni 2024

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Der er nu kun en times tid tilbage af årets franske maraton-race. Og regnen siler ned, selvom det lysner lidt i det fjerne. Men ét af sikkert, det bliver en slutspurt uden sidestykke.

I blandt har det været dueller, der skulle udkæmpes i løbets sidste stund. I år er det 4 bilgiganter og otte gange tre kørere, der dyster.

Hvad der afgør løbet er kørernes indsats, selvfølgelig, men også den bedste pitstop-strategi og det evigt uforudsigelige vejr.

Toyota nr. 8 havde et vist greb om føringen, men blev påkørt af Ferrari nr. 51. Det medførte en snurretur i Arnage svinget, og hér er det ikke så lige til at komme på sporet igen. Aktuelt er Toyota'en 6'er med trekvart minut op til den førende bil. Ferrari'en blev idømt 5 sekunders tdsstraf.

Det vil kunne vise sig at være en fordel, for Toyota nr. 7 har i stedet taget føringen. Ferrari'en ligger aktuelt 13 sekunder efter og på 3. pladsen finder vi den Cadillac nr. 2, som ofte har ført tidligere på dagen.

På 4. pladsen er Porsche nr. 6 fulgt af Ferrari nr. 50 med Nicklas Nielsen og Toyota nr. 8.

Michael Christensen er på 8. pladsen, Oliver Rasmussen er 9'er og en omgang bagefter. Mikkel Jensen er på 13 pladsen 2 omgange.


Ferrari nr. 51 er 2'er inden indgangen til den sidste time.


Cadillac nr. 2 er fortsat med i toppen, på 3. pladsen inden den afsluttende time.

Motorsiden.dk udgives og redigeres af Søren Clauding

© Motorsiden: Søren Clauding. Kontakt