Det er næsten utænkeligt. Efter en nat, hvor regnen
kom og gik, og til tider havde præg af regulært
skybrud, og de tre safetycars gjorde det samme, er
ikke ikke færre end 10 biler måske ikke helt på
linje, men i hvert fald på omgangshøjde. Udfaldet af
årets race står helt hen i de uvisse.
Og hvem
er de 10 deltagere, der nu har givet sig i kast med
de 5 afgørende timer?
I skrivende stund kan
man hejse det danske flag, for det er Ferrari nr. 50
med bl.a. Nicklas Nielsen i cockpittet, der fører
an. Men de har den meget hurtige Ferrari nr. 83 lige
i baghjulet. I bogstavelig forstand, for efter den
sidste safetycar periode er afstanden mellem dem
blot 3 sekunder.
Men det er næsten en
umulighed at vurdere pitstop-effekten. Og i samme
øjeblik, bogstaverne var sat i spalten, kørte de
begge i pit og så var Cadillac nr. 2 parat til at
overtage føringen.
Toyota nr. 8 har skiftevis
ført og skiftevis ligget på den 4. plads, de har
netop nu. Og team-kollegerne i Toyota nr. 7 hænger
stadig med, netop nu på 6. pladsen.
De to
Porscher med hhv nr. 6 og 5 er også i topstriden,
hvor det aktuelt er nr. 6 der klarer sig lidt bedre
end nr. 5, der bl.a. har Michael Christensen i
cockpittet.
Ferrari nr. 51 er også på den
førende omgangshøjde. Det samme er de to
JOTA-Porscher med bl.a. Oliver Rasmussen på skift i
cockpittet i nr. 38. |
|
|
|