Sammenlignet med den først prøvekørte 135-hestes
version af Alfa Romeo MiTo med den sofistikerede nye
multiair motor (læs
hér>>>) er den nye 170 hestes variant rå, vild
og utrolig fordelagtigt prissat.
Prisen er
315.000 kroner (og tilbydes også på ret
prisattraktiv privatleasing) er ikke mindst unik,
fordi man foruden flere hestekræfter også får et
bedre udstyr, som bl.a. inkluderer 2-zone
klimaanlæg, 17" alufælge og forskellig
sportsudrustning.
Men: den
store forskel er ikke suveræne fartpræstationer og
et overraskende lavt forbrug, men derimod en helt
anderledes harmoni, som taler til den "lille"
variants forskel.
Man kan
sige det på den måde, at køres 1,4 170 QV som en
racerbil, får man udbytte af den, så er den
underholdende, dynamisk og efterlader følelsen af
rigtig Alfa Romeo.
Tilpasser
man kørslen efter færdselslovens begrænsninger har
man konstant en uro, en utålmodighed efter at kunne
bruge bilen. Og det er ikke et alternativ, at skifte
fra sports-mode til normal-indstillingen. Den virker
nemlig utrolig kedsommelig...
Har man
lyst til at køre MiTo, har man lyst til racer
potentialet, er MiTo 170 QV det rette valg. Har man
omvendt lyst til at leve med bilen i hverdagen - og
135 hestekræfter er nu ikke at foragte - er den
variant den rigtige...
Model: |
Alfa Romeo MiTo 1,4 MultiAir
170 QV |
Listepris: |
Kr. 315.000 |
Motor og transmission: |
4 cyl. 1,4 l. Turbolader. 170 hk – 250 Nm v.
2500 o/min. 6 gear. Forhjulstræk. |
Præstationer acceleration/ topfart/
Brændstoføk/ CO2 udledning: |
7,5
sek./ 219 km/t/ 16,7 km/l /139 g/km |
Længde: |
4,37 m |
Bagagerum: |
435 liter |
Diverse: |
ABS. EBD. ESP. 7 airbags. 17” alufælge. Hillholder.
Multijusterbart læderrat. 2-zone klimaanlæg.
Fjernbetjent centrallås. El-justerbare
sidespejle m. varme. El-sideruder for og
bag. Fartpilot. Sædevarme. 2 X Isofix. |
|