- dit motormagasin på nettet i samarbejde med danske radiostationer

Hør motorprogrammet hver uge - klik hér og se hvordan

 

Forsiden Nyheder Biltest Motorsport Diverse Kort nyt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hyundai i30 Wagon har verdenspremiere i Genève


2017 Genève Motor Show: Verdenspremiere:

Hyundai i30 Wagon - Elegant og alsidig


Af Søren Clauding – marts 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Den nye Hyundai i30 har fået en flot modtagelse overalt. På Genève Motor Show præsenterer man så stationcar versionen af den nye i30, som siden lander hos de forhandlere først på sommeren.

 

”Vi har store forventninger til, at den nye i30 stationcar med sin størrelse og sit attraktive design, kommer til at udgøre en større del af salget end tidligere – og at vi samlet set styrker vores markedsposition. Stationcars i C-segmentet er meget attraktive, og vi ved, at nogle af vores konkurrenter forholdsmæssigt sælger flere stationcars end vi gør. Det forhold skal den nye i30 være med til at ændre på,” siger Annegrethe Skovby, pressechef, Hyundai Danmark.

 

STOR

Med en længde på over 4,5 meter er stationcaren cirka 20 cm længere end hatchbackudgaven, og det er med til at sikre et af klassens største bagagerum på 602 liter – og 1650 liter, når bagsæderne foldes ned. Trods rummeligheden har Hyundais europæiske designere sørget for, at stationcaren samtidig er en tidløs og elegant bil.

 

”Det kileformede tag og de dynamiske proportioner er med til at give i30 stationcar en elegant, næsten coupéagtig profil – samtidig med, at den har et af klassens største bagagerum. Og dermed er den nye i30 et tydeligt resultat af Hyundais nye, europæiske designlinje,” siger Annegrethe Skovby.

 

Sikkerhed er standard

Hyundai i30 stationcar viderefører også Hyundais politik med at tilbyde et højt sikkerhedsniveau. Automatisk nødbremse og vognbaneassistent er eksempler på de aktive sikkerhedsfeatures, som i30 har med som en del af standardpakken.

 

”De aktive sikkerhedsfeatures er med til at øge sikkerheden på vores veje markant, og hos Hyundai har vi en politik om, at aktiv sikkerhed ikke er noget, man tilkøber, men noget man automatisk får med, når man køber en ny bil. Sikkerhed på vejen er i dag ikke kun forbeholdt de få,” siger Annegrethe Skovby.

 

Motorerne

Motorudvalget i i30 Stationcar vil, når bilen lanceres, være identisk med det, man tilbyder til i30 Hatchback.

 

Mere effektive brint-biler

På Genève Motor Show viser Hyundai også en konceptbil, FE Fuel Cell Concept, som ikke mindst skal udtrykke fabrikkens engagement i, at fortsætte udviklingen indenfor et område, hvor man bl.a. i Danmark har været banebrydende.

 

Udover det futuristiske design byder FE Fuel Cell Concept (FE står for Future Eco) på den seneste teknologi. I sammenligning med den teknologi, man finder i SUV'en, Hyundai Tucson, er drivlinen 20 procent lettere og 10 procent mere effektiv. Med en 30 procent forøget energi tæthed er bilens aktionsradius også derigennem kraftigt forøget.


Hyundai FE Fuel Cell Concept:


 

 

Læs også:

First World Test: Hyundais fuldtræffer >>>

 

First World Test: Gennemgribende ny >>>


Oplev "onboard" vores første test af den nye Hyundai i30 med den nye 140-hestes 1,4 liters turbo benzinmotor på vejene vest for Malaga i Spanien. Videoen kan også ses i Fuld HD.


Vores interview med Hyundai koncernens chefdesigner, Peter Schreyer, ifm. verdenspremieren på Hyundai i30 i Frankfurt. Videoen kan også ses i Fuld HD.


Hyundai i30 Wagon i Genève:


 

 


Link til importøren

 

Motorsiden.dk udgives og redigeres af Søren Clauding

© Motorsiden: Søren Clauding. Kontakt