Den nye Hyundai i30 har fået en flot modtagelse
overalt. På Genève Motor Show præsenterer man så
stationcar versionen af den nye i30, som siden
lander hos de forhandlere først på sommeren.
”Vi har store forventninger til, at den nye i30
stationcar med sin størrelse og sit attraktive
design, kommer til at udgøre en større del af salget
end tidligere – og at vi samlet set styrker vores
markedsposition. Stationcars i C-segmentet er meget
attraktive, og vi ved, at nogle af vores
konkurrenter forholdsmæssigt sælger flere
stationcars end vi gør. Det forhold skal den nye i30
være med til at ændre på,” siger Annegrethe Skovby,
pressechef, Hyundai Danmark.
STOR
Med en længde på over 4,5 meter er stationcaren
cirka 20 cm længere end hatchbackudgaven, og det er
med til at sikre et af klassens største bagagerum på
602 liter – og 1650 liter, når bagsæderne foldes
ned. Trods rummeligheden har Hyundais europæiske
designere sørget for, at stationcaren samtidig er en
tidløs og elegant bil.
”Det kileformede tag og de dynamiske proportioner er
med til at give i30 stationcar en elegant, næsten
coupéagtig profil – samtidig med, at den har et af
klassens største bagagerum. Og dermed er den nye i30
et tydeligt resultat af Hyundais nye, europæiske
designlinje,” siger Annegrethe Skovby.
Sikkerhed er standard
Hyundai i30 stationcar viderefører også Hyundais
politik med at tilbyde et højt sikkerhedsniveau.
Automatisk nødbremse og vognbaneassistent er
eksempler på de aktive sikkerhedsfeatures, som i30
har med som en del af standardpakken.
”De aktive sikkerhedsfeatures er med til at øge
sikkerheden på vores veje markant, og hos Hyundai
har vi en politik om, at aktiv sikkerhed ikke er
noget, man tilkøber, men noget man automatisk får
med, når man køber en ny bil. Sikkerhed på vejen er
i dag ikke kun forbeholdt de få,” siger Annegrethe
Skovby.
Motorerne
Motorudvalget i i30 Stationcar vil, når bilen
lanceres, være identisk med det, man tilbyder til
i30 Hatchback.
Mere effektive brint-biler
På Genève Motor Show viser
Hyundai også en konceptbil, FE Fuel Cell Concept,
som ikke mindst skal udtrykke fabrikkens engagement
i, at fortsætte udviklingen indenfor et område, hvor
man bl.a. i Danmark har været banebrydende.
Udover det futuristiske design
byder FE Fuel Cell Concept (FE står for Future Eco)
på den seneste teknologi. I sammenligning med den
teknologi, man finder i SUV'en, Hyundai Tucson, er
drivlinen 20 procent lettere og 10 procent mere
effektiv. Med en 30 procent forøget energi tæthed er
bilens aktionsradius også derigennem kraftigt
forøget.
Hyundai FE Fuel Cell Concept:
|