Interview med
Hyundais danske direktør, Mads Lauvring >>>
Radioindslag og
TV/videoklip vil kunne genhøres og
genses på Motorradioen.dk i et års tid efter
første offentliggørelse. Videoklippene vil
derefter i et vist omfang kunne findes på
YouTube.
Der er grund til store smil hos Hyundai, for den nye
Hyundai i20, som så projektørlyset for første gang
på Paris Motorshow først i oktober, er både smart og
med meget bred appeal. Derved skiller den sig ud fra
søsterbilen KIA Rio, som har et mere sportsligt
sigte.
Hyundai i20 styrer direkte ind i det stærkt
konkurrenceprægede B-segment for kompaktbiler, men
set med danske øjne kommer den på det helt rigtige
tidspunkt. Danskerne er nemlig begyndt at købe de
lidt større biler – dels fordi de prismæssigt er
blevet styrket, dels fordi mange nødvendigvis må
have indset, at småt er godt, men lidt større
hurtigt kan blive meget bedre.
Maskinkraften
Udvendigt ser den nye i20 rigtig godt ud, indvendigt
er der lidt mindre spræl og under motorhjelmen vil
man foreløbig finde følgende fire maskiner: en 1,25
4-cylindret benziner på 75 alternativt 84
hestekræfter, en 1,4 liters 4-cylindret benziner på
100 hk, en 75-hestes 1,1 liters diesel eller en 1,4
liters diesel på 90 heste.
I 2015 kommer yderligere end ny turbo-ladet 1-liters
3 cylindret benzinmotor, som præsterer 120 hk og et
stærkt drejningsmoment på op til 172 Nm.
Her på Motorsiden.dk vil vi om kort tid kunne
fortælle mere om bilen i forbindelse med de første
internationale prøvekørsler.
Billederne her på siden: Et bredt farvevalg er med
til at underbygge, at Hyunda i20 retter sig mod en
bred gruppe af bilkøbere. |