På Genève Motorshow viste Hyundai en facelifted i30,
som vil blive introduceret under navnet i30U. Bilen
præsenteres med en række forbedringer, som blandet
andet resulterer i en CO2-udledning under 100 g/km.
Men den største interesse samlede sig om en ny
projektbil, baseret på konceptet ”Fluidic Sculpture”,
som viser, hvordan man også hos Hyundai er med helt
fremme, når det gælder futuristiske bildesigns. Den
koreanske bilfabrik, som blev etableret i 1967, er
vokset til i 2009 at være 5. størst i verden.
Hyundai, som også producerer Kia, har bl.a. passeret
Ford Motor Company.
Fluide Sculpture konceptbilen, kaldet i-flow, er en
frontløber for fremtidens D-segment sedan. i-flow
udspringer fra tegnebrættet i Hyundai’s europæiske
designcenter i Rüsselsheim i Tyskland. Nøjagtig som
Hyundai i20, i30 og den nye ix35, er konceptbilen
i-flow designet af europæere til europæere, som
Hyundai selv ynder at fortælle det.
i-flow’s linier bygger som nævnt videre på Hyundai’s
designkoncept ”Fluidic Sculpture”, som blev
introduceret i forbindelse med den nye Hyundai ix35.
|