Den nye 206+, som netop nu lanceres hos de danske
forhandlere, ser ud af mere ny bil end der retteligt
gemmer sig under de moderne karrosserilinjer.
Fronten er nemlig snuppet fra en 207, det samme er
dele af instrumentbordet og også bagpartiet er
anderledes end den hidtidige 206’er.
Der er som sådan tale om et facelift – en
ansigtsløftning, som ikke mindst må overraske alle
dem, der ved lanceringen af 207 troede, at nu var
det kun et spørgsmål om hvornår man fik udsolgt
lagret af den ”gamle” 206’er inden
overtagelsesforretningen blev en realitet.
Peugeot
nægtede dengang hårdnakket, at 207 skulle afløse 206.
Og med introduktionen af en ny årgang 206 er det vel
endeligt fastslået, at 206 lever sit eget liv.
Det har den også god grund til. For med 11 år på
bagen er den ”still going strong”. Det nye
frontdesign forbedre endda brændstoføkonomien. De to
eneste punkter, hvor den falder lidt igennem på (men
hvad de sidste punkt angår er 207 nu heller ikke for skrap) er
den faste affjedring og den beskedne benplads på
bagsædet.
"Peugeot 206 er elsket af mange pga. dens friske,
ungdommelige og for så vidt også elegante udtryk.
Der er solgt ikke færre end 6,5 millioner
eksemplarer over hele verden," fortæller informationschef
Janne Boch, og om nogen, har
danskerne taget den lille løveunge til sig. Det
får de altså også mulighed for i de kommende år.
Oven i købet til en ret fordelagtig pris, der til
dels genspejler markedssituationen lige nu: 135.000
kroner for den billigste udgave med en 60-hestes
benzin motor (som iøvrigt ikke tidligere har været
en del af 206-sortimentet).
På dieselfronten, som
Peugeot er eksperter i, har men én valgmulighed: en
1,4 liters maskine på 70 hk. Prisen for den med
Comfort Plus udstyr er 150.000 kroner.
Foto: Vivi Siiger.
Klik på billederne og
se dem større
|