- dit motormagasin på nettet i samarbejde med danske radiostationer

Hør motorprogrammet hver uge - klik hér og se hvordan

 

Forsiden Nyheder Biltest Motorsport Diverse Kort nyt

 





 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Volkswagen Passat CC:

Limousine og coupé i samme bil


Tekst: Søren Clauding – juli 2008 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Med mere end 15 millioner producerede biler hører VW Passat og Passat Variant til blandt de helt store succeser i bilens historie. Nu tilføjer Volkswagen en tredje dimension til denne modelrække: Passat CC. Den nye model har sit helt eget karrosseri, en kabine med to individuelle sportssæder både foran og bagi, suveræne drivlinjer og teknologiske highlights fra luksusklassen, der smelter sammen til en bil, som ikke er set før i Passat segmentet. Passat CC er både en elegant limousine og en dynamisk coupé.

 

Bredt motorprogram

Ved introduktionen tilbydes den 4,8 m lange Volkswagen med to benzinmotorer med direkte indsprøjtning (TSI og V6) og en turbodieselmotor (TDI). Benzinmotorerne yder henholdsvis 160 hk og 300 hk og turbodieselmotoren yder 140 hk. Passat CC TDI kører 17,2 km/l ved blandet kørsel. Passat CC V6 4Motion har en tophastighed på 250 km/h (elektronisk begrænset), og den kører 9,9 km/l ved blandet kørsel. Standardudstyret i V6-topmodellen omfatter: nyeste generation af det permanente firehjulstræk 4Motion, den nye adaptive undervognsregulering og den særdeles effektive dobbeltkoblingsgearkasse DSG.



 

Lane Assist og adaptiv undervogn

For første gang i en Volkswagen fås vognbanesystemet Lane Assist og den nye adaptive undervognsregulering DCC. Desuden fås topmoderne teknologier som parkeringsassistent Park Assist og automatisk afstandsregulering ACC med bremselængdeforkortelse Front Assist.

 

Panoramavippetag

Blandt de nyudviklede detaljer er fx et elektrisk betjent panoramavippetag. Det gennemsigtige tag er 750 mm langt og 1.120 mm bredt. Dermed dækker soltaget hele den forreste del af taget helt til B-stolperne. Tagpanelet over forruden er holdt i sort. Det elektriske panoramavippetag kan vippes 40 mm op. Og kan det ikke blive køligt nok, er afkølede sæder en ting, som hidtil har været forbeholdt luksuslimousinen Phaeton – de kan nu fås i Passat CC.

 

Den billigste Passat CC koster 454.400 kroner.


Link til importøren


Motorsiden.dk udgives og redigeres af Søren Clauding

© Motorsiden: Søren Clauding. Kontakt