forbilledligt:
Elektronisk Stabilitets Program (ESP), som hjælper
føreren i en kritisk situation, seks airbags,
el-betjente sideruder fortil, nedfældeligt bagsæde
og fjernbetjent centrallås.
Hvis man er villig til at betale mere for den nye
Splash, kan man desuden få el-betjente sidespejle
med varme, læderrat og meget andet med i købet –
især et genialt splitbagsæde, hvor sæderne foldes
ned i vognbunden og efterlader et fuldstændig plant
bagagerumsgulv.
Foruden 1-liters benzinmotoren kan Suzuki Splash
også leveres med en 86-hestes 1,2 liters maskine,
der går 18,2 km/l eller alternativt en 1,3 liters
turbo-diesel, der yder 75 hk og kører ikke mindre
end 22,2 kilometer på en liter dieselolie.
Vi har kort prøvet den
nye Splash med 1,2 liters motoren. Den kører som en
bil i den størrelse - absorberer små ujævnheder
meget fint, men føles hård over større bump i vejen,
hvilket er en typisk måde at sætte en lille bil op
på. Derved sikres bedre vejgreb omend det sker på
bekostning af komforten.
|