Ude i Europa vil Accord’en være prissat nærmere på
de tyske konkurrenter. I Danmark har man bevidst
villet markere sig prismæssigt, ikke mindst fordi
markedet for større mellemklassebiler ikke er det
stærkeste for tiden. Honda Accord skal blande sig i
kategorien for firmabiler og hér spiller prisen en
vigtig rolle. Desuden kommer Honda snart med et
privatleasing tilbud tilsvarende det, som BMW
eksempelvis kan tilbyde.
Den attraktive pris kan også skyldes, at man som
Accord køber ikke reelt har mange valgmuligheder.
Accord findes i introduktionsfasen – ligesom Toyota
Avensis - i to udstyrsvarianter og med to motor
alternativer: En 156 hestes 2-liters maskine samt en
201 hestes 2,4’er. Om et par måneder kan Honda også
tilbyde en dieselvariant i form af en helt ny 2,2
liters common-rail turbo, der præsterer 150 hk og
kører 17,9 km/l.
Om kort tid kommer sender importøren desuden en
Tourer på gaden. Tourer er i princippet en
sportsligt designet stationcar, der i sagens natur
er mere rummelig end sedan’en. Det bliver de eneste
to karrosseri varianter.
Nøgledata for den nye Honda Accord:
Basispris:
kr. 333.600.
Billigste dieselvariant:
kr. 393.600.
Hjulophæng:
Dobbelte wishbones (for), Multilink (bag).
Længde:
4,72 m.
Bagagerumskapacitet (sedan):
460 liter.
Med 2-liters motoren:
156 hk, 215 km/t, 0-100: 9,3 sek, 13,9 km/l, 170 g
CO2/km
Med 2,4-liters motoren:
201 hk, 227 km/t, 0-100: 7,8 sek, 11,4 km/l, 209 g
CO2/km
Med dieselmotoren:
150 hk/350 Nm, 212 km/t, 0-100: 9,6 sek. 17,9 km/l,
148 g CO2/km
Link til
importøren
|