- dit motormagasin på nettet i samarbejde med danske radiostationer

Hør motorprogrammet hver uge - klik hér og se hvordan

 

Forsiden Nyheder Biltest Motorsport Diverse Kort nyt

 






 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Nyhed fra Citroën:

Kompakt varebil med fremtid i


Tekst: Søren Clauding – marts 2008

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Citroën Nemo er et nyt og spændende bud på en varebil, der udvendig er superkompakt og overraskende rummelig indvendig.

 

Den nye Citroën Nemo er perfekt til varetransport i byens snævre gader. Med en vendediameter på 10,6 m og en længde på kun 3,86 m fylder den ikke meget i tæt trafik og den er nem at klemme ind på parkeringspladser, som andre må opgive. Citroën Nemo har en 1.4 liters HDi-dieselmotor med 70 hk, der kører hele 22,2 km/l. Det giver en CO2-udledning på kun 119 g/km, så også for miljøet er Citroën Nemo et godt alternativ til tung trafik. Den flotte brændstoføkonomi suppleres af lave serviceudgifter takket være de lange serviceintervaller på 30.000 km eller hvert andet år.

 

Rummelig og funktionel

Trods de kompakte ydre mål har Citroën Nemo et varerumsvolumen på 2,5 m3 bag forsæderne med plads til en Europalle og en lasteevne på 609 kg i alle versioner. Læssehøjden er på kun 53 cm, når bilen er tom.

 

De højtsiddende forlygter er placeret, så de er mindre udsat for skader, og den kraftige kofanger beskytter yderligere mod skrammer og knubs. Set fra siden er det tydeligt, at Nemo er designet med henblik på at maksimere rummeligheden. Bagfra ses den lave læssekant og de

asymmetriske døre med den smalleste dør placeret til højre. Det giver nemmere adgang til varerummet, når pladsen er meget snæver. Bagdørene kan også åbnes 180 grader, når pladsen tillader det. Nemo kan som option leveres med en eller to skydedøre I siden.

 

Avanceret ekstraudstyr

Nemo kan fås med et innovativt passagersæde, kaldet ”Extenso” med to praktiske funktioner. Sæderyggen kan foldes vandret ned på sædet, eller hele sædet kan gemmes væk under gulvet. Lastelængden forlænges dermed til næsten 2,50 m, ligesom varerumsvolumen øges med 0,3 m3, så det kommer op på 2,8 m3.

 

Nemo fås også med “Terrænpakke” til kørsel på f.eks. byggepladser eller andre steder, hvor man ikke kan forvente plan asfalt. Terrænpakken giver øget frihøjde, 15 tommer hjul, beskyttelsesplade under motoren og forstærkede beskyttelseslister, fenderlister og stænklapper.

 

Den nye Citroën Nemo kan fås for kun 99.900 kroner eksklusiv moms og til en månedlig leasingafgift på kun 1.358 kroner pr. måned.

Motorsiden.dk udgives og redigeres af Søren Clauding

© Motorsiden: Søren Clauding. Kontakt