Hyundai i30 kendes
allerede som Kia cee'd, der er på vej ud på de
danske landeveje netop nu. Det er Hyundais fordel
ved fællesskabet med Kia - men det plejer at være
Hyundai, der er først og Kia, der følger bagefter,
som det f.eks. er sket med Hyundai Sonata og Kia
Magentis (sidstnævnte kommer formentlig næppe
nogensinde til Danmark).
Ikke desto mindre har
Hyundai verdenspremiere på Genève Motorshow med den
nye i30, som visuelt er mere afdæmpet end Kia cee'd
- hvilket er helt i tråd med fabrikkens forsøg på at
adskille de to bilmærker.
|
|
|
|
Bemærk iøvrigt navnet.
Nu er det slut med Accent & Co. i30 bliver den
første i den nye modelrække som kommer til at
omfatte i10, i20, i40, i50 osv. efterhånden som de
bliver udviklet.
Tallet genspejler det
såkaldte "segment", som er bilfabrikkernes måde at
inddele bilerne i forhold til køberne på. i30 er
det, man kan kan kalde en kompakt mindre
mellemklassebil.
|
|
|
|
|