2. generation af Mazda6 havde verdenspremiere på
Frankfurt Motorshow. 2. generation af Mazda’s
såkaldte Zoom-Zoom begreb, som skal dække over en
sportslig tilgang til det, at bygge biler.
Den nye 6’er er mere skarp i sit design end
forgængeren. Den er bredere, længere, lavere og ikke
mindst: Akselafstanden er længere og dermed er den
også blevet mere rummelig.
Brugsmæssigt inkluderer Mazda6 en videreudvikling af
det såkaldte ”one-
|
|
|
|
touch” system, så man med en enkelt bevægelse kan
folde sæderne ned i plan med bagagerumsgulvet. Det
eksempel understreger at Mazda måske nok har satset
på en mere elegant bil end forgængeren men ikke uden
at have sans for det praktiske.
På motorfronten erstatter Mazda den hidtidige 2,3
liters benzinmotor med en ny 2,5 liters dito. Den
udvikler 170 hestekræfter og suppleres af de
eksisterende motorer på 1,8 og 2,0 liter såvel som
den eksisterende 2-liters turbo-diesel.
|
|
|
|
|