Naturligvis var det den nye højpotente Audi RS6, som
dominerede overskifterne om Audi forud for Frankfurt
Motorshow. Den er også unik: 580 hestekræfter pakket
ned i motorrummet på en Audi A6 Avant (=stationcar).
Lidt vildt – næh, ret vildt, faktisk – men måske
ikke så brugbart i Dannevang.
Til gengæld er den helt nye Audi A4 værd at bruge
tid på.
For det første er den en del større end forgængeren
men den er også mere sportslig.
Linjeføringen er mere markant og i forhold til forgængermodellen er
den nye Audi A4 vokset med 11 cm til 4,7 m og
proportionerne har fået en helt ny balance: Det
forreste overhæng er forkortet væsentligt, mens
motorhjelmen og akselafstanden er blevet meget
længere.
Hele det udvendige design af den nye A4 er præget af skarpe linjer,
der omkranser skulpturelt formede flader. Bagenden,
som er trukket langt indad og også på biler med
dieselmotor udmunder udstødningssystemet i helt lige
afgangsrør.
Kabinen er vokset med 20 mm i den samlede længde, og knæpladsen ved
bagsædet er øget med 36 mm. Både på modeller med
forhjulstræk og quattro rummer bagagerummet 480 l.
Den nye A4 præsenteres i Danmark i begyndelsen af
december og vil kunne fås alternativt med fem
motorer der alle har direkte indsprøjtning. Den nye
3.2 FSI er den kraftigste motor i den
nye A4. Med en slagvolumen på 3.197
 |