Hvis de overhovedet har eksisteret. For faktisk har
Opel altid har gjort sig udi det sportslige og gang
på gang har fabrikken markeret sig – ikke mindst med
den legendariske kult-bil, Opel GT. Netop Opel GT er
et af de nye signaler, Opel udsender. Ikke som
nostalgisk retro-bil med drejelygter og
amerikaner-agtigt spidssnudedesign, men som en
moderne landevejsracer, hvor det eneste fællesskab
med den oprindelige GT, er navnet.
Opel GT er en regulær roadster, en åben bil med
stof-kaleche og plads til højst to personer.
Skarptskårne linjer og ikke mindst baghjulstræk
understreger, at Opel har taget opgaven alvorligt.
For en sportsvogn og forhjulstræk hænger nu engang
ikke så godt sammen. Hvem har nogensinde set en
Formel 1 racer med forhjulstræk…
Baghjulene skal overføre op til 265 hestekræfter til
asfalten, udviklet af en 2-liters økonomisk ECOTEC
turbo-motor og prisen er 650.000 kroner. Stort set
den samme før og efter afgiftsreguleringen.
Præstationerne er derefter. 0-100 km/t på under 6
sekunder og en topfart på 230 km/t. |