I marts 2007 lancerer Mitsubishi to
helt nye trendsettende 4X4 på det danske marked.
Der er tale om nye generationer af de
velkendte Outlander og Pajero modeller, hvor måske
især Outlanderen viser en ny tendens: Nu skal
føreren selv kunne vælge.
Outlander er en
SUV og en typisk SUV har firehjulstræk, når det
kræves. Men i den nye Outlander kan føreren vælge at
slå firehjulstrækket til, når han måtte have brug
for det. Alternativt at slå forhjulstrækket til, når
han ønsker at køre økonomisk - dér hvor en SUV trods
alt befinder sig oftest: På plan ukompliceret
asfalt.
Den nye Outlander er udviklet på en
teknisk platform, fælles med Peugeot og Citroën og
er dermed fuldstændig ny, sammenlignet med den
eksisterende model. Standardudstyret vil bl.a.
inkludere fartpilot, klimaanlæg og 18" alufælge.
Desuden kommer Outlander også i en version med
dieselmotor (der har ikke hidtil eksisteret i
modelprogrammet). Der er tale om en 2-liters maskine
udviklet af VW, der yder 140 hk.
Bilen forventes at konkurrere med
Nissan X-Trail, Toyota RAV4 og Hyundai Santa Fe. Som
sådan forventes prisniveauet for den billigste
udgave at begynde ved omkring 220.000 kroner (excl.
moms) på gule plader.
Den nye Pajero viderefører fabrikkens
traditioner. Mitsubishi har i mange år været blandt
de toneangivende, når det gælder rigtige off-roadere,
bygget til at håndtere selv det mest barske terræn.
Den nye Mitsubishi Pajero viderefører
fabrikkens tradition for at bygge toneangivende
"rigtige off-roadere".
|