Den kraftige V8 fylder godt i
motorrummet, men den er pakket ind, så støjniveauet
bliver lavest muligt.
vist omfang tilskrives vindstøjen.
Det er ikke bare interessant, at der
er tale om en 3,6 liters V8 men også, at den er
forsynet med to elektronisk
regulerede turboladere, der selvsagt
har deres andel i de fine præstationsforbedringer.
Mis-fueling
I pudsig detalje er verdens første "mis-fuelling"
påfyldningsstuds, som lukker en plade i studsen,
hvis man forsøger at hælde benzin på TdV8.
Den nye kraftige Range Rover har i
øvrigt undergået en række ændringer i forhold til
den hidtidige model:
Den er nu udstyret med elektronisk
center differentiale, den har Land Rovers unikke
Terrain Responce system. Brembo bremser på
forhjulene er standard og sæder der både kan varmes
op eller køles ned hører til komfortudrustningen.
Trådløst kamera
Og på udstyrslisten indgår blandt
andet bak-kamera, adaptive retningskorrigerende
forlygter og det såkaldte VentureCam, som er et
trådløst kamera, hvis billede kan ses på skærmen,
der også benyttes til navigationssystemet. Kameraet
kan man eksempelvis række ud af vinduet og ned imod
forhjulene, så forhindringer, der ikke kan ses fra
kabinen kan afsløres eller videreformidles til
føreren af en medpassager, der assisterer udenfor
bilen i vanskeligt terræn.
Priserne for den nye Range Rover TdV8
begynder ved 1,55 millioner kroner på hvide
nummerplader og 640.000 kroner på gule plader inkl.
116.000 kroner i moms.
|