Den stadig omsig gribende
SARS-CoV-2 virus sætter sine spor overalt i verden.
Ikke mindst i Danmark, hvor regeringen har indført
en række dekreter, som alle har til formål at dæmme
op for spredningen af den berygtede Corona virus.
Motorsiden.dk’s redaktør har
længe haft et vågent øje på den store trussel, og
var blandt de første, måske endda den første danske
journalist/redaktør, der meldte ud, at jeg aflyste
dækningen af det, der traditionelt er forårets store
europæiske bilbegivenhed, Genève Motor Show. Det
skete flere dage inden show’et officielt blev
aflyst.
Det er af afgørende betydning,
at man tager personlige forholdsregler for at
beskytte sig selv og sine nærmeste. Trods det, kan
man ikke helt gardere sig imod virusangreb – måske
er man endda allerede angrebet. Disse forholdsregler
tager man dog også i vidt omfang i bilindustrien,
hvilket betyder den ene aflysning efter den anden af
såvel internationale som nationale præsentationer af
nyheder af den ene og den anden slags,
internationale prøvekørsler osv.
Verden er ikke gået i stå Disse
forhold sætter naturligvis deres præg på
arbejdsmulighederne. Ikke, at man ikke i
bilindustrien forsøger at holde gang i forretningen.
Og trods et synligt fald i bilsalget i februar
måned, handles der trods alt fortsat biler i
Danmark. Bl.a. af den grund har undertegnede ikke
som udgangspunkt planer om, at reducere formidlingen
af nyheder og biltests på Motorsiden.dk eller i
Motorradioen og på det nye site FormelE.dk.
Ligeledes vil min stemme også lyde i højtalerne ifm.
de motorsports-begivenheder, som jeg traditionelt
speaker på Eurosport og 6’eren (hvoraf en del dog
allerede er aflyst eller udsat).
Det er dog uundgåeligt, at de begrænsninger, som
naturligt vil præge arbejdsmulighederne, ikke kommer
til at præge indholdet på de digitale platforme og
Motorradioen. Eksempelvis vil de biltest, der bliver
gennemført, være afhængig af, hvilke muligheder de
respektive bilimportører har for fortsat at kunne
stille biler til rådighed. Det er forhold, som
heller ikke kan planlægges, fordi det bl.a. er
afhængigt af, i hvilket omfang virksomhedernes
medarbejdere rammes af virussen.
Den nære fremtid I første
omgang foreligger der materiale nok til publicering
af en række biltest, simpelthen fordi den praktiske
del har fundet sted og de blot ikke endnu har fundet
vej ud i spalterne eller i æteren. Og stopper denne
mulighed, er der heldigvis fortsat en stor portion
nyheder, bl.a. dem, som skulle være præsenteret i
Genève, at tage af. Så dybest set er det vel
egentlig kun virussens uigennemskuelige veje, der
kan sætte en bremse på arbejdet og under hvilken
form indholdet formidles.
Herfra da egentlig også blot at fastslå, at det hele
fortsætter, så godt det kan lade sig gøre, og
undertegnede håber som vel alle andre på, at verden
snart er ”normaliseret”. Det bliver ikke uden
rifter, vi alle er en lærestreg rigere, men vi
lever, og kan, sådan lidt i parentes bemærket, glæde
sig over, at sidder man alene bag rattet i sin bil,
er det svært at smitte andre – så vidt vides, altså…
|