I forbindelse med de første internationale
prøvekørsler af den nye Opel Zafira på vejene vest
for Frankfurt i Tyskland, benyttede Opel fornuftigt
nok anledningen til også at slå et ekstra slag for
den rummelige Opel Vivaro. I løbet af de sidste år
har man nemlig gjort en målrettet indsats for at
give varebilen, som også kan fås som 9-personers
”Combi” minibus, det samme løft, som resten af
modelprogrammet har fået. Med en salgsfremgang på 38
procent i 2015 i forhold til året før og en
markedsandel på 13,8 procent er man selv ganske
tilfreds med resultatet.
Opel Vivaro er blevet til i et samarbejde med
Renault, og det har man givet vis haft glæde af, for
den franske producent er ikke dårlig til den slags
biler. Derved har begrebet alsidighed også hurtigt
fået hjul at køre på, og det genspejles direkte i
det store udvalg af varianter.
Lavt støjniveau og udmærkede køreegenskaber
Vi benyttede anledningen til at tage en hurtig
prøvetur i den 5,4 meter lange 9-personers udgave,
som udmærker sig ved udmærkede, om end lidt stive
varebilsagtige køreegenskaber – dens ophav fornægter
sig trods alt ikke. Men det lave støjniveau var
bemærkelsesværdigt og overalt er pladsforholdene
fremragende.
Som kassevogn koster den billigste Vivaro 197.928
kroner og for 510.000 kroner kan man komme i
besiddelse af Combi-versionen til persontransport på
hvide danske nummerplader. Bilen er 1,97 meter høj
og findes med en totalvægt på 2,9 tons. Desuden har
Vivaro Opels nyeste IntelliLink infotainment system,
der ligesom i Zafira styres fra en 7” farveskærm.
Man disponerer bl.a. over det avancerede Navi 80
navigationsanlæg.
Link til importøren
|