"Allan
benyttede den hvide linje til at bremse ned på. Det
er helt normalt, at vi er derude. Problemet er blot,
at når den er våd, så virker den modsat. Så er
vejgrebet væk," forklarer en mildest talt nedslået
Christoffer Nygaard efter at have analyseret
ulykken, som sendte Aston Martin #95 ud i
autoværnet.
I
skrivende stund er der endnu ikke kommet meldinger
til teamet om Allan Simonsens tilstand. Men i den
forbindelse plejer intet nyt at være godt nyt -
grund til at krydse fingre for den danske kører.
Fremme i
spidsen er pitstop-racet begyndt mellem Toyota og
Audi racerne. Situationen er den, at Toyota
reglementmæssigt er blevet stillet tre pit stop
stærkere. Den større brændstofmængde på 3 liter i
tanken, skulle teoretisk betyde, at Toyota'erne kan
klare sig med tre pitstop færre.
Der
tegner sig da også et klart billede af at Audi'erne
er de hurtigste på banen. Og så er Toyota #7, kørt
af Nicolas Lapierre, øjensynlig røget ind i et
problem muligvis med hybridteknologien. I alle
tilfælde accelererede bilen langsomt ud af den
første chicane ofr siden at holde stille et stykke
tid. Der er kommet gang i bilen igen, men den er i
sagens natur sat noget tilbage.
For
nærværende føres løbet af sidste års vindere i Audi
#1, den køres for øjeblikket af Andre Lottere. Nr. 2
er Toyota #8, kørt af Antony Davidson, nr. 3 er Audi
#2 kørt af Allan McNish.
I LMP2 er
man midt i en pitstop frekvens, men #24
Morgan-Nissan er med i toppen og mon ikke den
fortsat er i spidsen, når den har gennemført sit
tredje pitstop. Den køres lige nu af Alex Brundle.
Antonia
Garcia har overtaget Chevrolet Corvette #73 efter
Jan Magnussen - men bilen mangler fortsat fart og
ligger på 9. pladsen i klassen. |