- dit motormagasin på nettet i samarbejde med danske radiostationer

Hør motorprogrammet hver uge - klik hér og se hvordan

 

Forsiden Nyheder Biltest Motorsport Diverse Kort nyt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Følg Le Mans på Motorsiden

Under årets 24-timers løb i Le Mans bringer vi aktuelle historier fra Le Mans>>>

Præsenteret i samarbejde med Peugeot


                      



2011 24 timers Le Mans: Starten er gået

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lørdag 15:50


Starten er gået på årets 24 timers Le Mans og alle kom godt af sted, men hurtigt viste det sig, dels at der køres helt ude på grænsen i år, dels at konkurrencen om de første placeringer er præcis så hård, som kvalifikationsresultaterne lagde op til.

 

I løbets første fase har Audi domineret. Men de var hurtigt i pit - allerede efter en halv times tid - og det kan være en indikation af, at man valgte at starte med mindre mængde brændstof i tankene, for ikke at risikere placeringerne i de nærkampe, der ville opstå.

 

Om den strategi var rigtig ses først senere i løbet.

 

Stillingen en lille time inde i løbet er den, at Audi nr. 1 (køres af Time Bernhard) fører foran Audi nr. 2 (Treluyer) og Audi nr. 3 (McNish), der senere får Tom Kristensen i cockpittet.

 

Derefter følger alle fire Peugeot-racere, der førte løbet kort, mens Audi'erne besøgte pitten. Bedst placeret er Peugeot nr. 8 med Montagny i cockpittet.

 

Hope-teamets hybridracer med startnummer 5 ligger på 23. pladsen (det er den bil, Casper Elgaard senere skal køre - den blev startet af Jan Lammers).

 

I GTE Pro var Jan Magnussens Chevrolet Corvette (kørt af Oliver Gavin) hurtigt oppe på 2. pladsen og overtog siden føringen.

 

Farnbacher Ferrari'en med Dominique Farnbacher bag rattet på 6. pladsen efter at være faldet længere ned i starten. Den bil overtager Allan Simonsen senere.

Jan Magnussen inden starten.

 

Dominique Farnbacher inden den ceremonielle Le Mans start.

 

Casper Elgaards hybridbil kom godt fra start.

Motorsiden.dk udgives og redigeres af Søren Clauding

© Motorsiden: Søren Clauding. Kontakt