| 
							 
							
							Også i 2010 bliver verdens mest berømte motorløb en 
							tvekamp mellem to af Europas store bilfabrikker. 
							Forrige år vandt Audi. Sidste år vandt Peugeot. Og 
							skal man tolke resultaterne af årets første tre 
							store sportsvognsløb, er det mere end tænkeligt, at 
							de franske løver endnu engang løber af med triumfen. 
							
							
							  
							
							
							Meget taler for en fransk triumf. Peugeot 308 HDI 
							racerne har vist sig hurtigere end Audi’s nye R15TDI 
							Plus. Peugeot har tre års erfaring med bilen, som 
							dog også nu synger på sit sidste vers. Og teamet er 
							tømret godt sammen. 
							
							
							  
							
							
							Men Peugeot har ikke, hvad Audi har: Den 
							otte-dobbelte Le Mans vinder Tom Kristensen. Selv 
							ikke tekniske problemer, kan Tom Kristensen 
							overvinde. Men han er en mester i at undgå dem. Og 
							sammen med sine sejrsvante teamkammerater, Alan 
							McNish og ”Dindo” Capello vil netop det hold være et 
							yderst stærkt kort. 
							
							
							  
							
							
							”Jeg ved ikke om vi er favoritter,” siger Tom 
							Kristensen selv og underspiller måske sin egen rolle 
							end smule. ”Men vi har arbejdet målrettet på, at 
							gøre Audi’en hurtigere og de seneste tests tyder på, 
							at vi er lykkedes.” 
							
							
							  
							
							
							Om det er tilfældet får man svaret på i Le Mans. 
							
							  
							
							
							
							Kun Peugeot og Audi 
							
							
							Når det gælder totalsejren er Peugeot og Audi de 
							eneste, der reelt kan gøre sig håb om palmer. De 
							tropper op med tre biler hver og selvom feltet også 
							inkluderer privatanmeldte biler både fra Audi og 
							Peugeot og selvom Aston Martin er med igen, 
							favoriserer reglementet de dieseldrevne biler. 
							
							
							  
							
							
							Der er sat yderligere restriktioner på 
							dieselmotorernes effekt, men hos Lola Aston Martin 
							er man sikker på, at der stadig mangler omkring tre 
							sekunder pr. omgang. Hvor Audi og Peugeot kører 
							 
							
							
							  
							Tom 
							Kristensen 
							 |