| 
							3 omgange mistet - i praksis et sted mellem 7 og 8 
							minutter, da en langsomt kørende BMW tvang Tom 
							Kristensen til at tage turen gennem gruset i en af 
							de lynhurtige Porsche kurver. BMW'en var punkteret 
							og i den situation skal man holde sig væk fra 
							ideallinjen. Især i de hurtige kurver er det et 
							problem, fordi de øvrige konkurrenter kommer med 
							meget stor fart. 
							I Porschekurverne er farten mellem 200 og 240 
							km/t og en punkteret bil bevæger sig med under 100. 
							Det var det, der skete: 
							Tom Kristensen nærmede sig BMW'en, indså at den 
							ikke ville forlade ideallinjen og danskeren havde 
							ingen anden udvej end at styre ud i gruset, hvor 
							Audi'en naturligt nok tog en snurretur. 
							Audi'en ramte dækvolden bag bagenden og 
							bagpartiet blev beskadiget, men ikke mere end at den 
							kunne bringes tilbage til pitten, hvor den ny 
							bagende blev monteret på næsten ingen tid. 
							Uheldet var dobbelt surt, fordi Tom Kristensen 
							let kunne være blevet en trussel for de dominerende 
							Peugeot racere. 
							Efter Tom Kristensens uheld er det fortsat 
							Peugeot i spidsen på de første tre pladser, mens 
							Audi nr. 9 har overtaget rollen som den bedst 
							placeret Audi R15 TDI. 
							
							   |