3 omgange mistet - i praksis et sted mellem 7 og 8
minutter, da en langsomt kørende BMW tvang Tom
Kristensen til at tage turen gennem gruset i en af
de lynhurtige Porsche kurver. BMW'en var punkteret
og i den situation skal man holde sig væk fra
ideallinjen. Især i de hurtige kurver er det et
problem, fordi de øvrige konkurrenter kommer med
meget stor fart.
I Porschekurverne er farten mellem 200 og 240
km/t og en punkteret bil bevæger sig med under 100.
Det var det, der skete:
Tom Kristensen nærmede sig BMW'en, indså at den
ikke ville forlade ideallinjen og danskeren havde
ingen anden udvej end at styre ud i gruset, hvor
Audi'en naturligt nok tog en snurretur.
Audi'en ramte dækvolden bag bagenden og
bagpartiet blev beskadiget, men ikke mere end at den
kunne bringes tilbage til pitten, hvor den ny
bagende blev monteret på næsten ingen tid.
Uheldet var dobbelt surt, fordi Tom Kristensen
let kunne være blevet en trussel for de dominerende
Peugeot racere.
Efter Tom Kristensens uheld er det fortsat
Peugeot i spidsen på de første tre pladser, mens
Audi nr. 9 har overtaget rollen som den bedst
placeret Audi R15 TDI.
|