”I år er VM-titlen en realistisk mulighed, men
kommer jeg i Top-3 i Verdensmesterskabet vil jeg
være tilfreds,” siger MC-køreren Robbin Harms, efter
netop at have gennemført en konstruktiv og
tilfredsstillende test af sin nye Honda motorcykel
på Valencia Grand Prix racerbanen i Spanien.
Sidste år sluttede Robbin Harms på 5. pladsen i
Supersport VM. Det var hans sæsonmål, det blev nået
og resultatet medførte bl.a., at Robbin Harms nu får
fabriksstøtte fra Honda.
”Det betyder bl.a., at vi i år har en hel ny 2007
motorcykel, at vi har fået den i tilstrækkelig god
tid og også, at vi har kunnet teste inden sæson’en.
Den mulighed havde vi ikke i fjor, så selvfølgelig
er vi bedre rustet i år,” fortsætter Robbin Harms,
der også modtager support fra MC-Hjørnet i
København.
”Det åbne spørgsmål er, hvor langt konkurrenterne er
nået. Yamaha er kommet med en ny maskine og samtidig
ved vi ikke endnu, hvor pålidelig den nye Honda er.
Vi kender den ikke til bunds og ved ikke præcis,
hvordan den reagerer, når vi ændrer på
indstillingerne ude på marginalerne,” siger Robbin
Harms.
”Testen i Valencia forløb godt. Jeg fik kørt 120
omgange – men dels blæste det kraftigt og dels
begyndte det at regne på testens 2.dag, så vi blev
nødt til at indstille arbejdet, inden vi var startet
på at teste på marginalerne. Det var lidt ærgerligt,
fordi der er en verden til forskel på opsætningen af
en motorcykel, der køres 1 procent fra grænsen og
en, der køres helt på grænsen. Den sidste ”ene
procent” stiller helt anderledes krav til
indstilligen af motorcyklen. På den anden side havde
vi ingen tekniske problemer undervejs, Honda’en
holdt hele testen igennem, så det tegner lyst for
den kommende sæson,” mener Robbin Harms, der iøvrigt
selv gennemførte testen trods en solid forårs
influenza.
Også i 2007 kører den 25-årige københavner for det
svenske team Stiggy Motorsport. I praksis udvikles
motorerne i Danmark og siden er det så teamet, der
specifikt for Robbin Harms vedkommende består af 4
mekanikere, som varetager arbejdet på banen.
|