Og kan måske endda også
blive udslagsgivende i løbets første fase.
Deltagerne er ved at være klar til start på årets
24-timers Le Mans og det åbne spørgsmål er: Vil det
regne eller ej. Det kan nemlig meget let blive en ny
joker i spillet om hvem der er bedst stillet, når
talen er på Balance of Performance.
Umiddelbart er Porsche da
handikappet, fordi deres hybrid teknologi ikke
inkluderer træk på alle fire hjul. Ferrari og Toyota
har omvendt træk på de fire hjul, men
forhjulstrækket træder først ind ved hastigheder
over 190 km/t. Men er det rigtig vådt, er det
bestemt også en fordel, for bilerne kører med
moderne regndæk ikke nævneværdigt langsommere på
langsiderne.
Det er i kurverne
udfordringen ligger og i nedbremsningen forinden.
For jo tungere bil, jo vanskelige er vejgrebet.
”Vores Porsche racere har
til gengæld brede dæk, som kunne give vores
baghjulstræk en fordel,” mener Michael Christensen,
men med den sædvanlige indgang: Vi ved det ikke, det
må løbet vise os.
Ifølge Porsches vejrguruer
skulle det blive ret heftig regnvejr i løbets første
timer og det kan godt vende op og ned på
styrkeforholdet og placeringerne.
|